انقلاب زیست محیطی برای اولین بار در شهر اولین ها … !؟ / جزئیات + تصاویر
انقلاب زیست محیطی برای اولین بار در شهر اولین ها … !؟ / جزئیات + تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها// ایمان کاهکش : برنامه پاکسازی عمومی مسیر میدان باشگاه مرکزی تا میدان شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان صبح امروز به همت فعالین محیط زیست و همکاری نهادهای و سازمان های شهرستان برگزار گردید که می توان از آن بعنوان انقلابی زیست محیطی در شهرستان یاد کرد. به گزارش سایت خبری شهر اولین […]

سایت خبری شهر اولین ها// ایمان کاهکش : برنامه پاکسازی عمومی مسیر میدان باشگاه مرکزی تا میدان شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان صبح امروز به همت فعالین محیط زیست و همکاری نهادهای و سازمان های شهرستان برگزار گردید که می توان از آن بعنوان انقلابی زیست محیطی در شهرستان یاد کرد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، شهر مسجدسلیمان مدتهاست که از رهاسازی زباله و نخاله های ساختمانی در معابر عمومی و کناره خیابان رنج می برد که در اقدامی ارزشمند و ماندگار اعضای انجمن نگین ایران زاگرس بهمراه مجموعه اداره حفاظت از محیط شهرستان و برخی نهادها و ادارات برنامه پاکسازی گسترده و عمومی را همزمان با آغاز هفته جهانی محیط زیست در اولویت کاری خود قرار دادند.

-حضور عوامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بهمراه ماشین آلات جمع آوری نخاله های ساختمانی( لودر، کامیون)، در کنار همکاری نیروهای اداره زندان شهرستان که به همت مدیریت این اداره محقق شده بود در اجرای عملیات فوق که عوامل اجرائیات شهرداری و نیروی محترم انتظامی نیز نقش پررنگی در این برنامه داشتند موجب گردید تا اهمیت موضوع محیط زیست بیش از هر عنوان دیگری جلب توجه نماید.

-علیرغم اخطارهای قبلی واحد خدمات و اجرائیات شهرداری به ایجادکنندگان سدمعابر شهری ،باز هم شاهد وجود نخاله های ساختمانی و مشاغل مزاحم شهری در معابر بودیم که خوشبختانه در برنامه امروز با جدیت تمام با این موارد برخورد گردید که امیدواریم در راستای توسعه محیط زیست عاری از زباله و نخاله ادامه دار باشد.

-برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز ،جمع اوری مصالح و آهن آلات و انتقال به مرکز نخاله ها از جمله موارد مهم این برنامه بود.ضمن اینکه برخورد با ۵۰ مورد سدمعبر که از روزهای قبل مورد شناسایی قرار گرفته بود و برخی از آنان به کسب مجوزهای قانونی نیاز می باشد در اولویت برنامه ها قرار داشت.

-با تمام این تفاسیر حضور عده کثیری از فعالین محیط زیست،اعضای انجمن نگین ایران زاگرس،عوامل اداره حفاظت از محیط زیست،شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، اداره زندان ،نیروی محتزم انتظامی و عوامل اجرائیات شهرداری که بهمراه معاونت خدمات شهرداری در برنامه امروز که از ساعت ۸ صبح تا نیمه های ظهر به طول انجامید قابل تقدیر بود که در نهایت به ایجاد محیط زیست و معابر شهری پاکیزه و زیبایی منجر شد/.

IMG-20160606-WA0030IMG-20160606-WA0024IMG-20160606-WA0026IMG-20160606-WA0027IMG-20160606-WA0029IMG-20160606-WA0028IMG-20160606-WA0031IMG-20160606-WA0025

تصاویر:هوشنگ عالی نسب