انجام پیمایش خانوادگی آبشار موری در اندیکا همزمان با عیدغدیر خم + تصاویر
انجام پیمایش خانوادگی آبشار موری در اندیکا همزمان با عیدغدیر خم + تصاویر

شهر اولین ها// پیمایش خانوادگی هیأت کوهنوردی شهرستان اندیکا و هیأت ورزشهای همگانی این شهرستان به مناسبت عیدغدیر خم به آبشار موری با پیمایش این منطقه و نصب تابلوی این آبشار درسرچشمه آن با ذکر مختصات انجام گرفت. به گزارش شهر اولین ها، آبشار موری طوف کما یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان اندیکا می […]

شهر اولین ها// پیمایش خانوادگی هیأت کوهنوردی شهرستان اندیکا و هیأت ورزشهای همگانی این شهرستان به مناسبت عیدغدیر خم به آبشار موری با پیمایش این منطقه و نصب تابلوی این آبشار درسرچشمه آن با ذکر مختصات انجام گرفت.

به گزارش شهر اولین ها، آبشار موری طوف کما یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان اندیکا می باشد که هیات کوهنوردی این شهرستان به مناسبت عید غدیر خم همایش همگانی در این مکان زیبا همراه با نصب تابلوی آن اجرا نمود. هدف از نصب تابلو در این مکان شناسایی مختصات آن و جذب گردشگر و معرفی این آبشار زیبا به هم استانی ها و همشهری ها می باشد.

این آبشار بکر و دلنواز در ۸۷کیلومتری شهر قلعه خواجه اندیکا ، ۵۵کیلومتری تونل دلا و۳۰کیلومتری روستای چلو مرکز بخش چلو واقع شده است. آبشار زیبایی که در میان این روستا و درختان بهم تنیده از ارتفاع ۷۰متری سرازیر میشود دل هر بیننده ای را به خود جلب میکند، و درختانی که در هم آمیخته شده اند سه عنصر کوه، دشت و رودخانه زیبایی آن را دو برابر کرده است و  اقلیم سرد و مرطوب کوهستانی روستای موری از مناسب ترین اقلیم های قابل زیست کشور است و مکانی امن برای توریست های  گرشگری ایام مختلف سال از جمله تابستان و بهار است.
گفتنی است هیات کوهنوردی شهرستان اندیکا در دیماه سال گذشته با هدف جذب علاقمندان به ورزشهای کوهنوردی و کوهپیمایی تاسیس شد. این هیات کوهنوردی تاکنون صعودهای برون استانی به قله های مرتفع استانهایی مثل اصفهان،یزد و همدان داشته و هفته اخیر صعود به قله کینو بلندترین قله خوزستان را با حضور ۳۰ تن ازکوهنوردان شهرستان داشته است. علاوه بر این در مقوله محیط زیست، این هیات زمینه ای برای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در برخورد با محیط زیست در اولویت خود قرار داده است.