انتشار اولین شماره ماهنامه زاگرسیان همزمان با روز خبرنگار
انتشار اولین شماره ماهنامه زاگرسیان همزمان با روز خبرنگار

شهر اولین ها//شماره اول این ماهنامه زاگرسیان از امروز ۱۷ مرداد ماه در روز خبرنگار در دکه های روزنامه فروشی سطح شهرستان و کتابفروشی ها معتبر در دسترس است.  ۱۷مرداد روز خبرنگار نیست .روز تجلیل از خبرنگار است.روز تجلیل از مقام یک فرد نیست،روز ارزش نهادن به یک تفکر است .روز پاس داشت منش انسانی […]

شهر اولین ها//شماره اول این ماهنامه زاگرسیان از امروز ۱۷ مرداد ماه در روز خبرنگار در دکه های روزنامه فروشی سطح شهرستان و کتابفروشی ها معتبر در دسترس است.

 ۱۷مرداد روز خبرنگار نیست .روز تجلیل از خبرنگار است.روز تجلیل از مقام یک فرد نیست،روز ارزش نهادن به یک تفکر است .روز پاس داشت منش انسانی است که از وقت ،هزینه و حتی جان خود برای انعکاس رسالتش می گذرد. روز خبرنگار روز آگاهای عمومی است .خبرنگار امروز شمایید که خبرهای شخصی و کوچک را از طریق شبکه های اجتماعی انعکاس می دهید .خبرنگار مردمی هستند که مشکلاتشان را هر روزه انتقال میدهند.امروز مرز میان شهروند خبرنگار و خبرنگار حرفه ای شکسته شده است.حس مسئولیت و انعکاس آگاهی برای عموم مردم وظیفه خبرنگار است.شاید مهمترین وظیفه!

 اما متاسفانه این حس در جامعه کنونی ما گم شده است.بعضی از دوستان یادشان رفته هزینه های گزاف داشتن یک وب سایت خوب خبری یا چاپ یک نشریه با کمترین آگهی و بیشترین آگاهی چقدر است و متاسفانه چاپ آگهی در نشریات را ازاشکال خط داشتن و جریان داشتن یک نشریه می بینند که این مطلب در واقع توهین به جامعه خبری است.یادمان باشد ما راه درزای تا رسیدن به یک جامعه فرهنگی آرمانی داریم یا مانند کشورهای  دیگر که نشریات هزینه های خود را از طریق فروش یا تبلیغات کمپانی های چند ملیتی تامین می کنند.

در مسجدسلیمان این شهر نه چندان بزرگ نیز مشکلات بسیار بیشتر است.نه منابع درآمدی وجود دارد نه فرصت های شغلی مناسبی .نه صنایع بزرگی هست و نه نهادهای مستقل کوچک و همین میشود که هزینه های نشریات از طریق آگهی های دولتی جمع میشود که خود یک مشکل بزرگ است.

در این بین ماهنامه ای شکل گرفته است که هدفش تامین هزینه ها از طریق فروش نشریه و جذب آگهی ها کوچک است.شماره اول این ماهنامه از امروز ۱۷ مرداد ماه در روز خبرنگار در دکه های روزنامه فروشی سطح شهرستان و کتابفروشی ها معتبر در دسترس است.هیئت تحریریه زاگرسیان با هدف ایجاد زمینه های لازم در جهت انعکاس مشکلات شهرستان مسجدسلیمان و انتقال این مشکلات در استان خوزستان شکل گرفته است. و اگر منابع مالی لازم فراهم باشد نیمه هر ماه در دکه های روزنامه فروشی و ادارات شهرستان توزیع خواهد شد.

اما نکته اصلی اینست که مردم چه میزان حاضرند برای فرهنگ سازی هزینه کنند؟ آیا پرداخت ۱۰۰۰ تومان در ماه برای خرید یک بسته فرهنگی در مسجدسلیمان که زمینه ایجاد بستر یک نشریه مستقل را فراهم می کند و همه این مبلغ صرفاً بابت انتشار آن هزینه خواهد شد مبلغ بالایی است؟

شما هم در چالش تنها هزار تومان برای یک نشریه شرکت کنید .هزار تومان هر ماه برای نشریه شهرمان هزینه کنیم.اگر همه ما با این هدف حرکت کنیم .نشریات دیگری هم در شهرمان مستقل از هر شخص و هر جایی قدم علم خواهند کرد.ما ایمان داریم که مردمان سرزمینمان ذهن های بزرگی دارند و قدر آنچه که اتفاق افتاده میدانند.

این یک اتفاق بزرگ است.ما برای تغییرات جدی در مدیریت شهری نیاز به تغییر ذهنی خود داریم.اگر همه ما سعی کنیم یک تغییر کوچک ایجاد کنیم در کنار هم بزرگترین تغییر در جامعه را رقم خواهیم زد.اگر این نشریه یا نشریاتی از این دست در اصفهان یا شهرهای دیگر همین استان انتشار می یافت به نظر شما مردم با یک فراخوان عمومی همت نمی کردند تا هزینه های آن را تامین کنند؟

زاگرسیان علاوه بر این یک خط مش مشخص دارد.همه آحاد جامعه می توانند با ما در این حرکت مشارکت کنند.شبکه های اجتماعی ،سیستم پیامکی و سایت های خبری زاگرسیان آماده برقراری ارتباط مستقیم با مردم هستند.ما با هدف تعامل و درک نظرات مخاطبان هر شماره خود را با چالش اساسی نظرات مخاطبین رو برو خواهیم دید.

قطعا شماره های اول یک نشریه شهرستانی مشکلات و معضلاتی خواهد داشت و ما خود را مبرا از خطا نمی بینم.اما همشهریان ما تلاش جمعی نویسندگان و جامعه خبری شهرستان را درک می کنند.ما دستان شما را به گرمی میفشاریم. و شما خوانندگان محترم زاگرسیان را به این چالش فرهنگی دعوت می کنیم.

حسین سریع کار

صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه زاگرسیان