افت ولتاژ ، قطعی برق و خسارات احتمالی به شهروندان در مسجدسلیمان
افت ولتاژ ، قطعی برق و خسارات احتمالی به شهروندان در مسجدسلیمان

شهر اولین ها //این روزها قطعی‌ها و نوسانات مکرر برق در برخی مناطق مسجدسلیمان به اوج خود رسیده است. اگر چه با مصوبه استانداری مبنی بر کاهش ساعات اداری در شهرستان ها انتظار میرفت تا با کاهش چشمگیر مصرف برق در ادارات ( در ساعات اوج گرما از ۱۲.۳۰ تا ۱۶) توزیع نیروی برق با […]

شهر اولین ها //این روزها قطعی‌ها و نوسانات مکرر برق در برخی مناطق مسجدسلیمان به اوج خود رسیده است.
اگر چه با مصوبه استانداری مبنی بر کاهش ساعات اداری در شهرستان ها انتظار میرفت تا با کاهش چشمگیر مصرف برق در ادارات ( در ساعات اوج گرما از ۱۲.۳۰ تا ۱۶) توزیع نیروی برق با کمترین مشکلی ادامه یابد، اما این موضوع در مسجدسلیمان طی روزهای اخیر به یکی از مهمترین دغدغه های شهروندان تبدیل شده است.

 گرمای طاقت‌فرسای خوزستان طی هفته اخیر به حدی بوده که در راستای کاهش مصرف برق کلیه ادارات در روز چهارشنبه (امروز ) تعطیل شوند و انتظار میرفت تا کمک شایانی به بهبود وضعیت شبکه توزیع برق شهرستان ها نماید اما نوسانات اخیر و افت ولتاژ نشان‌دهنده اشکالاتی در شبکه برق شهرستان است که باید فکر و تدبیری به حال آن شود.
از طرفی دیگر ضرر و زیانی که از این نوسانات و قطع برق به وسایل برقی مردم تحمیل می‌شود، با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی و نرخ کالاهای موجود در بازار بدون تردید خسارات سنگینی را برای شهروندان در بر خواهد داشت.

این در حالی است که از ماهها پیش گرمای هوا در تابستان امسال پیش بینی شده بود و انتظار میرفت تا مدیریت شرکت توزیع نیروی برق مسجدسلیمان اقدامات مناسبی را در خصوص بهبود شبکه و سیستم توزیع برق در محلات انجام دهند. واقعیت غیرقابل انکاری است که شبکه توزیع کنونی با تجهیزات نسبتاً قدیمی و دمای بالای هوا جوابگوی ظرفیت تقاضای شهروندان نبوده و سیستم برق شهرستان را با چالشی جدی مواجه نموده است. علیرغم این نیز اطلاع رسانی ها و فرهنگ سازی های گسترده در خصوص مدیریت و نحوه کاهش میزان مصرف برق، تا حدودی به بهینه سازی مصرف در بین شهروندان کمک نموده است. 

از اینرو امیدواریم تا ضمن رسیدگی جدی به این موضوع علاوه بر رفع دغدغه شهروندان در خصوص قطعی برق و نوسانات شبکه در مناطق مختلف، از خسارات احتمالی ناشی از آن که متوجه وسایل برقی خواهد شد پیشگیری گردد.