افتتاح اولین نهالستان بلوط اندیکا در منطقه حفاظت شده شیمبار + تصاویر
افتتاح اولین نهالستان بلوط اندیکا در منطقه حفاظت شده شیمبار + تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها//با حضور اعضای انجمن نگین ایران زاگرس ،محیط یاران و جمعی از مردم شهرستان اندیکا اولین نهالستان بلوط در منطقه حفاظت شده شیرین بهار بخش چلو این شهرستان گشایش یافت. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، این نهالستان با هدف تکثیر گونه های درخت بومی و جبران افت های اخیر […]

سایت خبری شهر اولین ها//با حضور اعضای انجمن نگین ایران زاگرس ،محیط یاران و جمعی از مردم شهرستان اندیکا اولین نهالستان بلوط در منطقه حفاظت شده شیرین بهار بخش چلو این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، این نهالستان با هدف تکثیر گونه های درخت بومی و جبران افت های اخیر جنگل های بلوط گشایش یافته است و ابتدا در منطقه شیرین بهار به عنوان پایلوت اجرا و سپس در سایر مناطق حفاظت شده بخش چلو گسترش پیدا خواهد کرد. از آنجایی که درخت بلوط در گذشته نقش مهمی در اقتصاد و امرار و معاش عشایر منطقه داشته و در حال حاضر نیز به عنوان خوراک دام و خاصیت های دارویی همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.از طرفی آفت ها وآتش سوزی های اخیر در منطقه حفاظت شده شیرین بهار خسارت های جدی به جنگل های بلوط این منطقه وارد کرده که با کاشت نهال و مشارکت اهالی و انجمن نگین ایران زاگرس این خسارتها جبران خواهد گردید.
گفتنی است که انجمن نگین ایران زاگرس با انجام فعالیتهای ارزشمند و تحسین برانگیز در حوزه محیط زیست نقش تأثیرگذاری در بهبود شرایط زیست محیطی منطقه ایفا نموده که حضور پررنگ در افتتاح نهالستان بلوط منطقه شیمبار نیز یکی از صدها فعالیت اجرایی این انجمن بشمار می رود.

IMG-20151211-WA0000IMG-20151211-WA0001

IMG-20151211-WA0002IMG-20151211-WA0003IMG-20151211-WA0005