اعتراض اصلاح طلبان بختیاری به بی احترامی به تندیس سردار اسعد بختیاری
اعتراض اصلاح طلبان بختیاری به بی احترامی به تندیس سردار اسعد بختیاری

سایت خبری شهر اولین ها// اصلاح طلبان بختیاری تخریب تندیس سردار اسعد بختیاری در موزه مشروطه خواهی را محکوم کردند. به گزارش”خبردنا” اصلاح طلبان بختیاری ضمن اعلام انزجار از بی احترامی و شکستن تندیس سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان توسط نیروهای خودسر با انتشار بیانیه ای این عمل را محکوم کردند . متن این […]

سایت خبری شهر اولین ها// اصلاح طلبان بختیاری تخریب تندیس سردار اسعد بختیاری در موزه مشروطه خواهی را محکوم کردند.

به گزارش”خبردنا” اصلاح طلبان بختیاری ضمن اعلام انزجار از بی احترامی و شکستن تندیس سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان توسط نیروهای خودسر با انتشار بیانیه ای این عمل را محکوم کردند .

متن این بیانیه که در اختیا این پایگاه اطلاع رسانی قرار گرفته است به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

متاسفانه باخبر شدیم بار دیگر دست افراط گرایی از آستین ارتجاعیون آزادی ستیز و ایران سوز، بیرون آمد و در اقدامی شنیع مبادرت به تعرض و شکستن مجسمه ی مرحوم سردار اسعد بختیاری، از رهبران نهضت مشروطه ی ایران، یار و پیرو مراجع حامی مشروطیت علمای اعلام حضرات آیات محمد کاظم خراسانی، عبدالله مازندرانی و نجل میرزا خلیل، در شهر جونقان شد.

بی شک این اقدام نابخردانه، نامسئولانه و ضد وحدت ملی کسانی که امنیت اجتماعی، روانی و ملی را در تقابل با منویات باندی خود می بینند، هر از گاهی احساسات پاک مردم شریف ایران عزیز را خدشه دار می کند. بی احترامی به شخصیت والای سردار اسعد از سوی کسانی صورت می گیرد که آزادی، حاکمیت قانون، مجلس برآمده از رای ملت و در یک کلام اعتلای ایران عزیز را بر نمی تابند. متاسفانه جریان مخالف حاکمیت ملت بر سرنوشت خود، با مصونیت آهنینی که در ان قرار دارد، در مسیر شرارت، نفرت افکنی، امنیت سوزی و بحران زایی برای میهن عزیزمان گام بر می دارد. پیکان این نوع اقدامات قبل از هر چیز متوجه امنیت و وحدت ملی ما خواهد بود.

شورای هماهنگی اصلاح طلبان بختیاری ضمن محکومیت شدید این اقدام ناصحیح، از مقامات ذیصلاح می خواهد در شناسایی و محکومیت آمران و عاملان این اعمال نادرست، پیشقدم شوند و به طور شفاف این افراد نظر را که هویت و خواستگاه آنان بر همگان اشکار است، را به مردم معرفی نموده و به سزای اعمال ضد ملی شان برسانند.

همچنین از همتباران بختیاری، مخصوصا ساکنان سرزمین آزادی خواه چهارمحال و بختیاری، آزادمردان شهر جونقان که انصافا در پاسداشت میراث فرهنگی به جای مانده از مجاهدان مشروطه خواه بختیاری رسالت ملی خود را در دوران پس از مشروطیت به منصه ی ظهور رسانیدند، می خواهیم، با رعایت قانون و خویشتنداری مراتب اعتراض خود را از مجاری قانونی تا افراشته شدن دوباره ی تندیس نماد آزادی خواهی و قانون طلبی ایران، ملی اندیش روشنفکر و مبارز مشروطه خواه مسلمان، مرحوم حاج علی قلی خان سردار اسعد بختیاری اعلام دارند.

از مراجع ذیصلاح مصرانه خواستار انواع مساعدت ها و پیگیری ها برای ترمیم احساسات جریحه دار مردمان سرزمین بختیاری، به عنوان مرزبانان و مدافعان ارزش های ملی و مذهبی، منادیان آزادی خواهی، حاکمیت قانون و حافظان تمامیت ارضی ایران اسلامی می باشیم.

شورای هماهنگی اصلاح طلبان بختیاری. استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، اصفهان، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد

۲۵اردیبهشت ماه نود و پنج