گزارش متنی-تصویری تور گردشگری زمستانه در منطقه حفاظت شده کُرایی
گزارش متنی-تصویری تور گردشگری زمستانه در منطقه حفاظت شده کُرایی

شهر اولین ها// تور گردشگری یک روزه زمستانه در منطقه حفاظت شده کُرایی صبح امروز به همت اداره حفاظت محیط زیست شوشتر و انجمن های مردم نهاد مسجدسلیمان و شوشتر برگزار گردید. به گزارش شهر اولین ها، صبح امروز تور گردشگری یک روزه با حضور دوستداران محیط زیست و حیات وحش در منطقه حفاظت شده […]

شهر اولین ها// تور گردشگری یک روزه زمستانه در منطقه حفاظت شده کُرایی صبح امروز به همت اداره حفاظت محیط زیست شوشتر و انجمن های مردم نهاد مسجدسلیمان و شوشتر برگزار گردید.

به گزارش شهر اولین ها، صبح امروز تور گردشگری یک روزه با حضور دوستداران محیط زیست و حیات وحش در منطقه حفاظت شده کُرایی  برگزار شد. در این برنامه ابتدا از روستای تاریخی راهدار، آب بند این منطقه و بافت روستایی کُرایی بازدید به عمل آمد. پس از آن شرکت کنندگان در این تور ضمن حضور در پاسگاه محیط بانی و توضیحات نجاتی رییس اداره محیط زیست شوشتر با جزئیات بیشتر منطقه از جمله گونه های مختلف گیاهی و جانوری آن آشنا شدند. علاوه بر این کوهپیمایی و بازدید از جاذبه های توریستی منطقه صورت گرفت.

دوربین کشی با هدف بررسی زوایای مختلف منطقه و مشاهده گونه های مختلف گیاهی و جانوری و مشاهده حیات وحش منطقه حفاظت شده کُرایی از قبیل قوچ و میش ها از دیگر بخش های متنوع تور گردشگری امروز بود. کاشت نهال درخت کُنار نیز از دیگر قسمت های این برنامه بود که با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و مشارکت جوامع محلی در محدوده مشرف به پاسگاه محیط بانی انجام گرفت.

گفتنی ست که منطقه حفاظت شده کُرایی از جمله مناطق بکر حوزه محیط زیست شوشتر به شمار می رود که ضمن برخورداری از جاذبه های اکوتوریستی از جمله آثار باستانی متعدد ، دارای پوشش گیاهی متنوع و گونه های شاخص جانوری بویژه قوچ و میش می باشد و می توان گفت که تنها زیستگاه پویای گونه قوچ و میش در استان خوزستان بشمار می رود.