گزارشی از یک قتل عام بی رحمانه/ مسجدسلیمان-اهواز؛ جاده ی قاتل
گزارشی از یک قتل عام بی رحمانه/ مسجدسلیمان-اهواز؛ جاده ی قاتل

شهر اولین ها// صادق مرادی : ▪️چرا وضعیت راههای منتهی به مسجدسلیمان و عمده شهرهای لر نشین این چنین نابسامان است. ▪️چرا رییس جمهور و وزرای وی عدالت را درخصوص توزیع عادلانه منابع و امکانات رعایت نمی کنند؟ ▪️دلیل بی توجهی دولت به راه استراتژیک اهواز-مسجدسلیمان-چهارمحال و بختیاری چیست؟ ▪️اقدامات نماینده شهرستان در خصوص جاده […]

شهر اولین ها// صادق مرادی :

▪️چرا وضعیت راههای منتهی به مسجدسلیمان و عمده شهرهای لر نشین این چنین نابسامان است.
▪️چرا رییس جمهور و وزرای وی عدالت را درخصوص توزیع عادلانه منابع و امکانات رعایت نمی کنند؟
▪️دلیل بی توجهی دولت به راه استراتژیک اهواز-مسجدسلیمان-چهارمحال و بختیاری چیست؟
▪️اقدامات نماینده شهرستان در خصوص جاده میانبر و راه آهن و فرودگاه چه بوده است؟
▪️وظیفه کاندیدای پیروزی در انتخابات در قبال راه های مواصلاتی شهرستان چه خواهد بود؟

نیاز به بیان آمار و ارقام نیست؛ عمده مردم مسجدسلیمان به نوعی داغدار یکی از بستگان خود در تصادفات جاده های منتهی به مسجدسلیمان هستند.
چه بسیار مردان، زنان و کودکانی که از این جاده به سلامت به مقصد نرسیدند.
آمار مصدومیت ها و نقص عضو در این جاده ها نیز در نوع خود کم نظیر است. به گونه ای که آمار مراجعه مصدومان تصادفات جاده ای به تنها یکی از مراکز درمانی شهرستان بیش از ۲۲۰ فوتی و مجروح بوده است. جاده اهواز-مسجد سلیمان که از مسیرهای قدیمی و پرتردد استان و شاید به نوعی نوستالژیک ترین آنهاست، بی شک از بنیان های اصلی صدور مدرنیته و رفاه برای کل ایران بوده است؛ و زمانی عمده تعاملات نفتی کشور از این راه بین مسجدسلیمان- اهواز- آبادان میسر می شد.
اما این جاده اکنون به مسلخ مردم مظلوم و بی پناه مسجد سلیمان تبدیل شده است. حوادث بی شماری در این جاده خطرناک به وقوع پیوسته، نخبگان بی شماری در این مسیر قربانی شده و خانواده های زیادی عزادار گشته اند.
اما شاید یکی از تاسف بار ترین تصادفات سال های اخیر، اتفاقی است که روز جمعه ۱۵ آذر سال جاری رخ داد و ۵ نفر از اعضا یک خانواده در این راه به فجیع ترین شکلی پر پر شدند.
در خصوص این اتفاقات باید به چند نکته اشاره و به برخی سوالات اساسی پاسخ داده شود؛
سوال اول از مسئولین عالی رتبه کشور و شخص رییس جمهور و وزاری ایشان است؛ آیا ما براستی در یک کشور اسلامی و در زیر بیرق عدالت آن زندگی می کنیم؟ اگر جواب آری است پس چرا توزیع رفاه اجتماعی در مناطق مختلف به شیوه عادلانه صورت نمی پذیرد و هر آنچه ناخوشایند است سهم مردم این دیار زرخیر می شود. مگر مسجد سلیمان پل ارتباط دو استان استراتژیک و قطب های انرژی کشور خوزستان و چهار محال نیست؟ باید حتما جنگی دیگر از نوع جنگ تحملیل در این منطقه رخ دهد تا ما به اهمیت استراتژیک جاده اهواز-مسجدسلیمان-بازفت- شهرکرد پی ببریم.( این را کسانی که خود صاحب استراتژی جنگ هستند و البته کلنگ تونل دلا را ۷۰ متر بالاتر از منطقه استاندارد آن بر زمین زده اند بهتر از هر کسی می دانند)
چرا حجت الاسلام والمسلین خاتمی امام جمعه موقت تهران که به اندازه ده ها مسئول کشوری و استانی قدرت و نفوذ داشته و در سفر سال ۸۸ به شهرستان گفته بودند در جاده اهواز به مسجدسلیمان مرگ را مقابل چشم خود دیده اند این شهر را فراموش کرده اند. مگر وی نماینده رهبر مهربانمان نیستند؟
بی شبه هر چه سنگ است سهم پای لنگ ما می شود. و بهتراست بگویم هر چه سنگ است در جاده های استان های ولایت مدار لر نشین است!
سوال دوم از مسئولین این شهر است؛ جناب نماینده مسجدسلیمان شما در طول این چند سال چه اقدام اساسی در
تسریع روند ساخت جاده میانبر اهواز به مسجدسلیمان ، قطار شوشتر- مسحدسلیمان و باز راه اندازی فرودگاه پیر شهرستان کرده اید؟ آیا اقدامات نمایشی و یک شبه دردی از ما دوا خواهد کرد؟ مردم البته به این اقدامات سطحی آگاه هستند.
سوال سوم اما از کاندیداهای محترمی است که اکنون و دراین روزها برای این حوزه انتخابیه ثبت نام کرده اند.
آیا برنامه ای مدون برای اصلاح مسیرهای مواصلاتی شهرستان در سر دارید؟
به زعم بنده گره تمام دردهای شهرستان در وزارت راه و شهرسازی باز خواهد شد زیرا با اتصال شهرستان به مسیر هوایی، ریلی و جاده ای ایمن، مسبر برای ورود سرمایه گذاران، نخبگان و تمام مولفه های رفاه به شهر باز خواهد شد. و سزاست اگر نماینده آینده شهر، همه انرژی و وقت خود را در راهروهای این وزارتخانه سپری کند تا این اهداف محقق گردد.
و براستی همزمانی مرگ این خانواده با ثبت نام کاندیداها، تلنگری دردناک و تمثالی از مظلومیت شهروندان در مقابل آنها خواهد بود تا در صورت ورود به مجلس، رسالت واقعی خود را فراموش نکنند.
اما نکته دیگر اینکه سوای وجود مشکلات موجود در تولید خودروهای ایرانی و یا اهمال و عدم دقت رانندگان، فقدان استاندار بودن این راه شاید دلیل اصلی تصادفات بوده است. از ملاثانی تا دو راه شوشتر جاده دو طرفه با حاشیه راه کم و محل عبور حیوانات اهلی و سگ های ولگرد است. از دو راه شوشتر تا روستای آبگاه مسیر دو بانده شده و خطرات جاده ای کمتر است. اما از این نقطه به سمت مسجدسلیمان مجددا راه دو طرفه می شود. و دقیقا از روستای بتوند تا ۲ راهی مسجدسلیمان -لالی و به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر هیچ نقطه ای برای سبقت مجاز در نظر گرفته نشده و همین باعث ایجاد ترافیک همیشگی و کلافگی رانندگان و در نتیجه افزایش احتمال بروز خطای فردی در ادامه مسیر می شود . اینجاست که باید به پلیس راه محترم متذکر شد در کنار استفاده از اهرم تنبیه و نوشتن قبوض جریمه سنگین، اهرم فشار را بر مسئولین وزارت راه و شهر سازی ، مدیر کل استانی و رییس این اداره در مسجدسلیمان متمرکز کنند. زیرا گاه اصلاح برخی از مشکلات این مسیر در گروه یک کار کوچک است.
در پایان باید بگویم ما نگران دکتر جباریها ، آرمان ها ، دکتر کرمزاده ها ، تارتارها ، قاسمی منجزی ها، امینی و حاجتی ها، حاج محسن ها، سردار قربانی ها، اسدپورها، علی پورها، شعر ، فرهنگ ، هنر، پزشکی، ورزش و در یک کلام نگران خانواده مسجدسلیمانی هستیم.
براستی نگرانی ما راچه کسی پاسخ خواهد گفت؟