چه کسانی از سقوط نفت مسجدسلیمان سود می برند؟
چه کسانی از سقوط نفت مسجدسلیمان سود می برند؟

شهر اولین ها// ایمان کاهکش: با وجود گذشت ۱۸ هفته از رقابتهای لیگ برتر تیم نفت مسجدسلیمان با کسب ۱۶ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفته و در هفته های آتی دیدارهای حساس و سرنوشت سازی برای بقاء در لیگ پیش رو خواهد داشت. با این حال دغدغه های مالی و دیگر مسائل ریز […]

شهر اولین ها// ایمان کاهکش: با وجود گذشت ۱۸ هفته از رقابتهای لیگ برتر تیم نفت مسجدسلیمان با کسب ۱۶ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفته و در هفته های آتی دیدارهای حساس و سرنوشت سازی برای بقاء در لیگ پیش رو خواهد داشت. با این حال دغدغه های مالی و دیگر مسائل ریز و درشت باشگاه موجب شده تا علیرضا مرزبان سرمربی تیم از شرایط حاکم در باشگاه گلایه مند باشد.

اگر چه در ابتدای فصل و با خصوصی شدن باشگاه نفت مجوز حضور در لیگ برتر تا حدودی کسب شد اما با گذشت زمان و تعیین ترکیب هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه گره مشکلات همچنان بسته ماند. این موضوع که علیرغم گذشت یک دهه از حیات تیم نفت مسجدسلیمان چشم انداز مطلوبی در راستای کسب موفقیت آن ترسیم نشده همچنان ادامه دارد. دو دوره حضور در لیگ برتر تنها دلخوشی هواداران پرشور و متعصب شهر اولین هاست که بیم از سقوط خاطرات تلخ اولین دوره حضور در لیگ برتر را تداعی می کند.

 بررسی مشکلات موجود در تیم نفت مسجدسلیمان که هر هفته در رسانه ها به آن پرداخته می شود پرسش های زیادی را در اذهان ایجاد نموده که هنوز هم بی پاسخ مانده اند. تأکید دوباره مرزبان بر این موضوع که برخی ها با خیانت به مسجدسلیمان دنبال سقوط تیم نفت هستند شائبه های وجود دستهای پشت پرده برای ناکامی نفتی ها را قوت بخشیده است. هر چند که سالهاست این موضوع در برخی محافل فوتبالی نیز مطرح می شود که  منافع گروهی خاص در تیم نفت مسجدسلیمان با حضور در لیگ یک تأمین می شود. از این رو آنان ترجیح می دهند تا زردپوشان دیار زاگرس در لیگ یک به حیات فوتبالی خود ادامه دهد. حال باید پرسید چه کسانی از سقوط تیم نفت سود می برند؟ و آیا مدیرعامل باشگاه و اعضای هیأت مدیره درصدد رفع مشکلات تیم و بقاء در لیگ برتر هستند یا خیر؟

از طرفی دیگر حضور مدیران نفتی در ترکیب هیأت مدیره باشگاه خود موید این موضوع است که نفتی ها  با وجود تبدیل باشگاه به موسسه فرهنگی ورزشی همچنان حس مالکیت پذیری نسبت به این تیم دارند و افراد خارج از این حوزه اجازه حضور و فعالیت در باشگاه نفت را نخواهند داشت. حتی اگر این افراد از کارنامه ورزشی و افتخارات قابل توجه فوتبالی برخوردار باشد !!!

حضور علیرضا مرزبان روی نیمکت شیران زاگرس و انگیزه بالای بازیکنان برای کسب برد در بازیهای پیش از نظر فنی با مشکلات کمتری در مقایسه با مسائل مالی مواجه باشند. سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان گفت: آرزو می‌کنم در پایان فصل در رده چهاردهم جدول لیگ بمانیم تا بتوانیم سهمیه این تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم. هر چند که کمیته تعیین وضعیت و سازمان لیگ، اجازه بازی به بازیکنان جدید نفت مسجد سلیمان را نمی دهند و حضور مرزبان در تهران نیز که اخیراً صورت گرفته برای رفع این مشکل بوده است. موضوعی که به نظر می رسد در حیطه وظایف مدیرعامل باشگاه است و تیم نفت همچنان نمی تواند از بازیکنان جدیدی که در پنجره زمستانی خریداری کرده استفاده کند.

 نگرانی هواداران نفتی با دو شکست اخیر برابر تراکتور و فولاد و تساوی برابر پارس جنوبی افزایش یافته و  زنگ خطر جدی را برای شیران زاگرس به صدا در آورد. از طرفی دیدار هفته آینده مقابل پرسپولیس از حساسیت بالایی برخوردار است و ادامه روند ناکامی زردپوشان سرانجامی که مسئولین برای نفت تهران مهیا نمودند در مسجدسلیمان نیز تحقق خواهد یافت. سرانجامی که با سقوط نفت تهران و انحلال تیم موفق و پرقدرت سالهای نه چندان دور لیگ برتر فوتبال کشور این بار در انتظار نفت مسجدسلیمان خواهد بود.

با تمام این تفاسیر مدیرعامل باشگاه همچنان در سکوت خبری به سر می برد و مشخص نیست مسئول اصلی پاسخگویی به مسائل و مشکلات پیش آمده کیست؟ آیا عزم جدی برای مرتفع نمودن موانع موجود از سوی مسئولین باشگاه وجود دارد؟ آیا باز هم هوادران پرشور و نجیب فوتبال مسجدسلیمان در سایه غفلت مدیران طعم تلخ سقوط از لیگ برتر خواهند چشید؟ دهها پرسش دیگر که سرنوشت تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در انتهای فصل خود پاسخی به تمامی این پرسش ها و معرفی علاقمندان به ناکامی زردپوشان به مردم مظلوم و محروم شهر اولین ها خواهد بود.