چرا برخی مسئولین، بیان مشکلات و انتقادات در حوزه ورزش را بر نمی تابند ؟
چرا برخی مسئولین، بیان مشکلات و انتقادات در حوزه ورزش را بر نمی تابند ؟

شهر اولین ها// شاید به جرأت بتوان گفت در میان مسئولین کمتر کسانی را سراغ داریم که بیان انتقادات و نارسایی های حوزه مدیریتی شان را بر بتابند و در مواجهه با آن ها به شکلی حرفه ای رفتار کنند. موضوعی را که در عرصه ورزش بویژه فوتبال کشور طی سالهای اخیر به وضوح می […]

شهر اولین ها// شاید به جرأت بتوان گفت در میان مسئولین کمتر کسانی را سراغ داریم که بیان انتقادات و نارسایی های حوزه مدیریتی شان را بر بتابند و در مواجهه با آن ها به شکلی حرفه ای رفتار کنند. موضوعی را که در عرصه ورزش بویژه فوتبال کشور طی سالهای اخیر به وضوح می توان مشاهده نمود و مسجدسلیمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

به گزارش شهر اولین ها، هجدهمین فصل رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور اگر چه با بقاء نفت مسجدسلیمان خاتمه یافت اما حضور سه سرمربی در طول فصل بر روی نیمکت شیران زاگرس نمی تواند آمار خوبی برای این تیم تلقی گردد. اخراج مرزبان از سرمربیگری این تیم در هفته بیست و پنجم اگر چه به دلیل کسب نتایج ضعیف اعلام شده بود اما نیمی از امتیازات کسب شده تیم نفت که موجب بقای این تیم در لیگ برتر شد توسط این مربی به دست آمد. از اینرو نمی توان بطور کامل این اخراج را فنی و فوتبالی دانست. با نگاهی به مصاحبه های پرتکرار مرزبان در طول دوره مربیگری اش در نفت مسجدسلیمان متوجه خواهیم شد که برخی مسئولین تمایل آنچنانی به ادامه حضور نفت در لیگ برتر نداشتند. علیرضا مرزبان در یکی از مصاحبه هایش به صراحت اعلام داشت: برخی‌ها با خیانت به دنبال سقوط نفت مسجد سلیمان هستند.وی گفت: آقایان شهامت داشته باشند و به مردم بگویند که چرا از حضور نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر ناراحت هستند.

علاوه بر علیرضا مرزبان، می توان به نمونه های دیگری هم اشاره داشت که با نگاهی منتقدانه و چالش برانگیز به فوتبال کشور همواره در صدر اخبار رسانه ها و خبرگزاری ها قرار گرفته اند. موضوعی که به مذاق مدیران مربوطه خوش نیامد و در نهایت به حذف آنان از عرصه فوتبال کشور منجر شد. عادل فردوسی پور مجری برنامه پرطرفدار نود یکی از این موارد بود که در تقابل با مدیر شبکه سوم سیما در نهایت حذف شد. تصمیمی که با واکنش های زیادی همراه شد و بسیاری از ورزشی ها و دیگر چهره ها در کنار مردم اعتراض خود را به این اتفاق اظهار داشتند. از طرفی دیگر در هفته های پایانی لیگ برتر نیز شاهد کنار گذاشتن علی دایی از تیم سایپا بودیم. این تصمیم که به نوعی حکم اخراج سرمربی تیم سایپا تلقی شد پس از صحبت های انتقاد آمیز دایی به شرایط مالی باشگاه و عدم پایبندی مسئولان آن به تعهدات مالی نسبت به بازیکنان و کادر فنی اتخاذ شده است.

از طرفی در شهرستان مسجدسلیمان نیز علاوه بر علیرضا مرزبان که از شرایط موجود در تیم نفت بارها و بارها لب به انتقاد گشود، برخی ورزشکاران و اهالی ورزش نیز از وضعیت کنونی این حوزه طی گفته هایی اعلام نارضایتی نمودند. یکی از آن ها پیمان منظری کاراته کای جوان شهر اولین هاست که با وجود کسب مقام های متعدد قهرمانی در سطح استان و کشور ، دو سال پیش خداحافظی زودهنگام خود را از صحنه ورزش اعلام کرد. وی گفت: به دلیل شرایط موجود در ورزش، بی مهری ها و بی توجهی ها، عطاء ورزش را به لقائش می بخشم. منظری گفت: امیدوارم آقایان مسئول عرصه را به دیگر مربیان و ورزشکاران مثل بنده تنگ نکنند تا ناچار به فرار از ورزش نشوند. وی که هم اکنون بعنوان دبیر هیئت کاراته مسجدسلیمان مشغول به فعالیت است چندی پیش در نشست هیأت های ورزشی با ظاهری نماینده مردم شهرستان در مجلس لب به انتقاد گشود و عنوان داشت:جلسات زیادی پیرامون ورزش ومشکلات و دغدغه ورزشکاران گرفته شد ولی تاکنون خروجی لازم را نداشته است. هرموقع دربحث اشتغال صحبت می شود هیچ نگاه امیدوارکننده ای به این معضل نمی شود. وی افزود: اگر قرار است جلسه ای گرفته شود بهتر است که مسائل به طور شفاف بازگو شوند واگر انتقادی صورت می گیرد بعضی از دوستان واکنش منفی نشان ندهند.

با تمام آنچه گفته شد منظری چندی قبل انتقاداتی را به مسائل مرتبط با مدیریت امور ورزش نفت مطرح نمود که با پیامدهایی همراه بود و زندگی ورزشی و شخصی وی را تحت الشعاع قرار داد. هر چند که سرانجام این قائله ختم به خیر شد اما اخراج مرزبان از تیم نفت و مسائل به وجود آمده برای منظری، در کنار موضوعات مربوط به عادل فردوسی پور و علی دایی می تواند گویای این مسأله باشد که نگاه مدیران ذیربط در حوزه مدیریت ورزشی آنچنان که می بایست انعطاف پذیر و پذیرای انتقادات نیست. علاوه بر این علیرغم آن که بسیاری مسئولین همواره خود را آماده شنیدن مسائل و مشکلات می پندارند اما در عمل رویکردی حرفه ای در این خصوص اتخاذ ننموده اند. از این رو امیدواریم تا مسئولین مربوطه ضمن سعه صدر و آستان تحمل بالا در مواجهه با مشکلات بیان شده توسط اهالی ورزش، درصدد رفع موانع موجود و فراهم نمودن شرایطی بهتر برای پرورش استعدادهای ورزشی و معرفی قهرمانان در عرصه های ملی و بین المللی باشند.