پروسه بی توجهی به معضلات فاضلاب مسجدسلیمان همچنان ادامه دارد + تصاویر
پروسه بی توجهی به معضلات فاضلاب مسجدسلیمان همچنان ادامه دارد + تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها//دانوش صالحی : توجه به محیط زیست و همچنین بهداشت عمومی از جمله مقوله های پر تأکید دولت و دولت مردان در همه ادوار بوده و برنامه ریزی مسیر حرکت دولت ها بر پاسداشت محیط زیست و ارتقای شاخص های بهداشتی استوار بوده است . برای ارتقای این شاخص ها دخالت […]

سایت خبری شهر اولین ها//دانوش صالحی : توجه به محیط زیست و همچنین بهداشت عمومی از جمله مقوله های پر تأکید دولت و دولت مردان در همه ادوار بوده و برنامه ریزی مسیر حرکت دولت ها بر پاسداشت محیط زیست و ارتقای شاخص های بهداشتی استوار بوده است . برای ارتقای این شاخص ها دخالت و همکاری تمامی دستگاه های دولتی و حتی آحاد مردم لازم و پیش نیاز است . از جمله دستگاه های دولتی که یکی از ارکان مهم و اساسی برای پیشبرد این برنامه است شرکت آب و فاضلاب شهری می باشد .
در شهر مسجدسلیمان که طی سالهای اخیر با سرمایه گذاری های فراوان دولت گام های خوب ولی ناکافی برای ارتقای دو مقوله برداشته شده عدم همکاری و به تعبیری بی تفاوتی و سهل انگاری مدیریت آب و فاضلاب شهری ، محیط زیست و سلامت عمومی را با مخاطرات جدی مواجه ساخته است.
photo_2015-11-20_13-33-25
مدیریت آب و فاضلاب شهری که یکی از بخش های شرکت های آب و فاضلاب استان ها بشمار می آید بر اساس ماده یک قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب وظیفه ایجاد و بهره برداری تاسیسات مربوط به توزیع آب شهری و همچنین جمع آوری وانتقال وتصفیه فاضلاب شهرها در داخل محدوده قانونی هر شهر را برعهده دارد . بالطبع شهر مسجدسلیمان نیز از این قانون مستثنی نیست و وظیفه جمع آوری و دفع فاضلاب ها اعم از پساب های خانگی ، صنعتی ، کشاورزی ، بیمارستانی و … برعهده مدیریت آبفا می باشد . نگاهی گذرا به عملکرد ۲ ساله این اداره نوعی روزمرگی و بی برنامگی را برای اجرای وظایف می توان مشاهده کرد . بعنوان مثال شکستگی های متعدد شبکه توزیع آب شرب در برخی محلات که گاهاً تا ۷۲ ساعت هم بطول کشیده و با قطع آب مصرف کنندگان علاوه بر هدر رفت حجم انبوهی از این گوهر گرانبها بر سطح آسفالت خیابان ها و کوچه ضمن وارد کردن خسارات جدی به زیرساخت های شهری موجب نارضایتی شهروندان شده است برای این بخش کافی است شکستگی های متعدد خط انتقال آب شرب در لاین تازه احداث جاده هشت بنگله از مقطع پل سواره تا ۴ راه مالکریم و همچنین منطقه کولرشاب را نام برد . در بخش فاضلاب نیز اوضاع و احوال بسیار بحرانی است و در اغلب محلات جاری بودن فاضلاب بر سطح خیابان سلامت عمومی را با مخاطرات جدی مواجه ساخته است . بی توجهی در رسیدگی به این نقیصه و اصرار بر اینکه این امر جزء وظایف آبفا نیست ( ادعایی که با مراجعه به اساسنامه تشکیل شرکت های آب و فاضلاب به کوته فکری ادعا کننده میتوان پی برد ) و جاری بودن این مایع خطرناک حاوی هزاران میکروب و باکتری خطرناک و بیماری های مسری چالش های فراوانی برای شهروندان بوجود آورده است .
Doc1
این بی تفاوتی و سهل انگاری در اجرای وظایف از سوی اداره مربوطه موجب گردیده تا در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نه تنها همدلی میان مردم و دولت حاصل نشود بلکه این کم کاری از سوی یک اداره در ذهن مردم به سایر مجموعه دولت تعمیم یابد . با توجه به اینکه تا شروع یک رقابت سیاسی دیگر و انتخاب وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی مدت زمان زیادی باقی نمانده ، ضرورت دارد فرماندار محترم که رییس شورای سلامت و رییس شورای تأمین شهرستان نیز هست با انعکاس مراتب نارضایتی عمومی از عملکرد ضعیف این اداره به مدیران بالادستی از جمله مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان و استاندار خوزستان ضمن توبیخ و بازخواست چنین مدیران ناکارآمدی زمینه کسب خوشنودی صاحبان انقلاب را فراهم آورند . بی شک مشاهده چنین برخورد قاطعانه ای علاوه بر کسب رضایت عمومی از گسترش سوء ظن به کلیه مجموعه خدمتگزار دولت جلوگیری کرده و اسباب موثری می شود برای همدلی و همزبانی هرچه بیشتر مردم و دولت و البته عاملی است برای حضور پرشورتر مردم در انتخابات اسفندماه امسال .

photo_2015-11-20_13-33-25

photo_2015-11-20_13-32-58

photo_2015-11-20_13-32-44

فاضلاب