پذیرش دانشجوی کاردانی رشته دهان و دندان در مسجدسلیمان
پذیرش دانشجوی کاردانی رشته دهان و دندان در مسجدسلیمان

شهر اولین ها//مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه در حال حاضر حدود 100 دانشجو در مجتمع‌های آموزش عالی سلامت مسجدسلیمان و رامهرمز در حال تحصیل هستند، گفت: به احتمال زیاد ثبت‌نام برای پذیرش امسال در آذرماه از طریق سازمان سنجش آغاز می‌شود. دکتر مهدی تولا  با اشاره به اینکه فعالیت […]

شهر اولین ها//مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه در حال حاضر حدود 100 دانشجو در مجتمع‌های آموزش عالی سلامت مسجدسلیمان و رامهرمز در حال تحصیل هستند، گفت: به احتمال زیاد ثبت‌نام برای پذیرش امسال در آذرماه از طریق سازمان سنجش آغاز می‌شود.

دکتر مهدی تولا  با اشاره به اینکه فعالیت مجتمع‌های آموزش عالی سلامت در استان از سال گذشته با پذیرش دانشجو در رشته تکنیسین دهان و دندان در شهرهای رامهرمز و مسجدسلیمان آغاز شده است، اظهار کرد: پذیرش دانشجو در این مراکز به‌صورت نیمه‌متمرکز انجام شد و متقاضیان ابتدا از طریق سایت سازمان سنجش ثبت‌نام کردند و سپس بر اساس سوابق تحصیلی و به‌صورت 2 برابر ظرفیت برای مصاحبه به شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان خود معرفی شدند.

وی تصریح کرد: پس از انجام مصاحبه 20 نفر در هر رشته گزینش شد که تحصیل خود را در این مراکز آغاز کردند؛ امسال با توجه به نیاز استان به نیروی پرستار، بخشی از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در رشته پرستاری با هماهنگی وزارت بهداشت به مراکز آموزش عالی سلامت در رامهرمز و مسجدسلیمان واگذار شد که این افراد پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند در همان شهرستان مشغول به کار شوند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه در حال حاضر مجوز راه‌اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستان ایذه نیز اخذ شده است، گفت: با این وجود پذیرش در این مرکز هنوز آغاز نشده و ابتدا باید برای آن مجوز رشته اخذ شود.

تولا خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در مجتمع‌های آموزش عالی سلامت معمولاً در اواخر آبان‌ یا آذر از طریق سازمان سنجش اعلام می‌شود و پذیرفته‌شدگان نیز از ترم بهمن‌ماه تحصیل خود را آغاز می‌کنند؛ در حال حاضر مجوز پذیرش دانشجو در سال جاری، در رشته تکنیسین دهان و دندان برای مرکز مسجدسلیمان اخذ شده اما این درخواست برای رامهرمز مصوب نشده است.

وی افزود: پذیرش دانشجو در مرکز ایذه نیز برای امسال مشخص نیست و در صورت تصویب رشته‌های مورد تقاضا، پذیرش انجام می‌شود؛ در حال حاضر در مجتمع‌های آموزش عالی مسجدسلیمان و رامهرمز در مجموع 40 دانشجو در رشته کاردانی تکنیسین دهان و دندان و 58 دانشجو نیز در رشته پرستاری تحصیل می‌کنند.