مهار آتش سوزی دو منطقه در مسجدسلیمان
مهار آتش سوزی دو منطقه در مسجدسلیمان

سایت خبری شهر اولین ها// با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و همکاری اهالی روستا آتش سوزی مناطق یک خیشه و تمبی مهار شد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها،رئیس اداره محیط زیست مسجدسلیمان گفت: با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و همکاری اهالی […]

سایت خبری شهر اولین ها// با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و همکاری اهالی روستا آتش سوزی مناطق یک خیشه و تمبی مهار شد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها،رئیس اداره محیط زیست مسجدسلیمان گفت: با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و همکاری اهالی روستا آتش سوزی مناطق یک خیشه و تمبی مهار شد.

بهروز نجاتی با بیان اینکه علت آتش سوزی مشخص نیست، عنوان کرد: بر اثر این آتش سوزی خساراتی به مراتع و مزارع کشاورزان این منطقه وارد آمده است که با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و همکاری اهالی روستا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار شد.

وی عنوان نمود: در میان عوامل تخریب‌کننده جنگل‌ها، آتش‌سوزی یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین عواملی به شمار می‌رود که سالانه ده‌ها هکتار از جنگل‌های کشور را به کام خود می‌کشد. از میان رفتن گونه‌های نادر حیات وحش، ایجاد زمینه‌های فرسایش خاک، شیوع آفات و امراض گیاهی در مناطق سوخته شده و آلودگی شدید هوا، تنها بخشی از خسارات دیگر ناشی از آتش‌سوزی در جنگل‌ها می باشد.

لازم به ذکر است ستاد بحران شهرستان مسجدسلیمان در محل فرمانداری تشکیل وضمن اعلام آماده باش ، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردید.