مدیر آموزش و پرورش شهرستان: 58 درصد مدارس مسجدسلیمان فرسوده و خطرساز هستند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان: 58 درصد مدارس مسجدسلیمان فرسوده و خطرساز هستند

شهر اولین ها//مدیر آموزش و پرورش مسجدسلیمان با اشاره به اینکه 24 هزار دانش‌آموز در 183 فضای آموزشی در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند، گفت: 58 درصد مدارس مسجدسلیمان فرسوده و خطرساز هستند. جانمراد داوودی اظهار کرد: در مسجدسلیمان 24 هزار دانش‌آموز در 183 فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند که براساس آمار رسمی […]

شهر اولین ها//مدیر آموزش و پرورش مسجدسلیمان با اشاره به اینکه 24 هزار دانش‌آموز در 183 فضای آموزشی در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند، گفت: 58 درصد مدارس مسجدسلیمان فرسوده و خطرساز هستند.

جانمراد داوودی اظهار کرد: در مسجدسلیمان 24 هزار دانش‌آموز در 183 فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند که براساس آمار رسمی اداره‌کل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان 58 درصد از این فضاهای آموزشی فرسوده و برای دانش‌آموزان خطرساز هستند.

وی افزود: در این خصوص مکاتبات لازم با استانداری، اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان و فرمانداری انجام شده است. دو مدرسه از سوی خیرین و دو مدرسه نیز از سوی شرکت نفت قرار است در مسجدسلیمان ساخته شوند، البته با توجه به جمعیت دانش‌آموزان شهرستان، این مدارس کافی نیستند و امیدواریم با پیگیری‌ها بتوانیم شرایط را بهبود بخشیم.

مدیر آموزش و پرورش مسجدسلیمان در خصوص وضعیت بازماندگان از تحصیل در این شهرستان، گفت: براساس اعلام اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، در بررسی‌ها 50 بازمانده از تحصیل در مسجدسلیمان شناسایی شدند. با پیگیری‌های انجام شده و همکاری با بهزیستی، تلاش زیادی کردیم تا این افراد را به چرخه آموزش و پرورش بازگردانیم.

داوودی ادامه داد: با همکاری بهزیستی، فرمانداری، بخشداری‌ها و دهیاران برای بازگرداندن این بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش کارهای مختلفی انجام شده است، به طور مثال برای جذب این بازماندگان از تحصیل به منزل آن‌ها مراجعه می‌کردیم و به خانواده‌هایی که مشکلات مالی داشتند کمک‌های مالی صورت گرفت. با فعالیت‌های انجام شده تاکنون 20 نفر از این افراد در آموزش و پرورش جذب شده‌اند. 30 نفر باقی‌مانده نیز اغلب به دلایلی مانند بدسرپرستی یا از استان مهاجرت یا فوت کرده‌اند و به همین دلیل از دسترس ما خارج هستند.

 
منبع: ایسنا