هژیر کیانی :مردم خوزستان و سمن های محیط زیستی در خصوص بی مسئولیتی های برخی سازمانها در قبال محیط زیست خوزستان هشدار می دهند
هژیر کیانی :مردم خوزستان و سمن های محیط زیستی در خصوص بی مسئولیتی های برخی سازمانها در قبال محیط زیست خوزستان هشدار می دهند

سایت خبری شهر اولین ها// ایمان کاهکش : مدیرعامل شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیستی خوزستان در گفتگوی تلفنی برنامه سرزمین ما اظهار داشت:مردم خوزستان و سمن های محیط زیستی در خصوص بی مسئولیتی های وزارت نفت، سایر صنایع ،راهسازی و وزارت نیرو که با انتقال بی رویه آب حیات مردم خوزستان را به […]

سایت خبری شهر اولین ها// ایمان کاهکش : مدیرعامل شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیستی خوزستان در گفتگوی تلفنی برنامه سرزمین ما اظهار داشت:مردم خوزستان و سمن های محیط زیستی در خصوص بی مسئولیتی های وزارت نفت، سایر صنایع ،راهسازی و وزارت نیرو که با انتقال بی رویه آب حیات مردم خوزستان را به مخاطره کشانیده تا جایی که ۷۰ درصد مردم خوزستان تمایل به مهاجرت دارند، هشدار می دهند.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، هژیر کیانی مدیرعامل شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیستی خوزستان عصر امروز میهمان تلفنی برنامه سرزمین ما در شبکه سیما بود و در خصوص اهم فعالیتهای این شبکه اظهار داشت: در حال حاضر استان خوزستان ۵۲ سمن زیست محیطی ثبت شده و در حال ثبت دارد که عمده فعالیتها شامل درختکاری ،پاکسازی ،برگزاری همایش ها و جشنواره ، برگزاری همایش روز تالابها، برنامه ها و نشست های تخصصی، مکاتبه با مسئولین،فعالیتهای مستمر رسانه ای و بازدید میدانی از تالابها بوده است که عملکرد مستمر سمن ها را بهمراه داشته است.

وی گفت: در حال حاضر با یک تناقض مواجه هستیم و بیشترین آسیبهای محیط زیستی در استان ناشی از رفتارها و توسعه یکجانبه نگرانه دولتها بوده است.بعنوان مثال خانم ابتکار حکم توقف انتقال آب سرشاخه های کارون در بهشت آباد را صادر نموده اما ریاست محترم جمهور کلنگ زنی این پروژه را انجام داده است. از سویی دیگر آسمان پاک استان در تسخیر آلودگی های نفتی است و سمن های زیست محیطی تا چه میزان درخت بکاریم ؟ این نافی فعالیتهای ما نبوده و هیچگاه دلسرد نشده ایم اما بیشتر چالش ما با دولتهاست…!

کیانی همچنین اظهار داشت: برنامه تأثیرگذار اخیر ما تفاهم بین سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان آب و برق خوزستان بوده که طی اقدامی شجاعانه نمایندگان یازده استان مشترک در حوزه آبی کشور در اهواز گرد هم آمده و مجری این طرح (سازمان آب و برق خوزستان) با اهداف آموزشی،پژوهشی و اجرایی سمن های زیست محیطی خوزستان میزبانی همایش را بر عهده داشت.

مدیرعامل شبکه سمن های محیط زیستی خوزستان در ادامه افزود: امید بزرگ ما این است گفتمان جدیدی را در سال جاری  سرلوحه کارخود قرار دهیم که با آگاهی بخشی، پرسش گری و مطالبه گری خود در حوزه محیط زیست با تأکید بر جرم انگاری محیط زیستی برگرفته از سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری آنرا ترویج دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: مردم خوزستان و سمن های محیط زیستی در خصوص بی مسئولیتی های وزارت نفت، سایر صنایع ،راهسازی و وزارت نیرو که با انتقال بی رویه آب حیات مردم خوزستان را به مخاطره کشانیده تا جایی که ۷۰ درصد مردم خوزستان تمایل به مهاجرت دارند، هشدار می دهند.

کیانی در خاتمه برای بیماران سرطانی بیمارستان شفای اهواز که نشأت گرفته از آلودگی های زیست محیطی خوزستان هستند آرزوی سلامتی داشت و از مردم خواست تا برای بهبودی آنان دعا کنند.