مخازن روباز و افزایش احتمال آلودگی آب شرب مصرفی شهروندان در مسجدسلیمان + تصاویر
مخازن روباز و افزایش احتمال آلودگی آب شرب مصرفی شهروندان در مسجدسلیمان + تصاویر

شهر اولین ها// با وجود آلودگی روزهای اخیر هوای خوزستان بر اثر ایجاد گرد و غبار ، تعطیلی مدارس و در برخی موارد ادارات موجب شد تا حتی الامکان از تردد شهروندان خوزستانی در هوای ناسالم و آلوده جلوگیری گردد. در شهرستان مسجدسلیمان نیز شرایط به همین گونه بوده اما آلودگی آب شرب مصرفی شهروندان […]

شهر اولین ها// با وجود آلودگی روزهای اخیر هوای خوزستان بر اثر ایجاد گرد و غبار ، تعطیلی مدارس و در برخی موارد ادارات موجب شد تا حتی الامکان از تردد شهروندان خوزستانی در هوای ناسالم و آلوده جلوگیری گردد. در شهرستان مسجدسلیمان نیز شرایط به همین گونه بوده اما آلودگی آب شرب مصرفی شهروندان موجب خواهد شد که بهداشت و سلامت فردی آن ها بصورت جدی مورد تهدید قرار گیرد.

به گزارش شهر اولین ها، مخازن تأمین آب شرب مصرفی محلات مسجدسلیمان سالهاست که بصورت روباز و در محل های مختلف جانمایی و احداث شده است. هرچند حسن رضایی مجری طرح آب مسجدسلیمان چندی قبل و درگفتگو با اصحاب رسانه از بهسازی و مسقف نمودن مخازن شهر شامل مخازن فلزی و بتنی چشمه علی، تنگ مو، بی بی یان، چال کنار، پشت برج، مرادآباد، نفتون و نمره ۶ خبر داده بود و گفت بعضی از این مخازن نیز جمع آوری خواهند شد. اما بروز گرد و غبار و ذرات معلق روزهای اخیر در شهرستان که بعضاً بیش از ۱۰ برابر حدمجاز نیز اعلام گردیده سالم بودن آب شرب مصرفی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

ریزگردها بعلت همراه بودن با مواد سمی، مواد شیمیایی و انواع گرد گیاهان وارد بدن شده موجب تحریک دستگاه تنفسی و ایجاد مشکلات جدی برای همه افراد بخصوص افراد آسیب پذیر مانند کودکان، افراد مسن و افرادی که داری بیماریهای زمینه ای میباشند مانند بیماریهای قلبی و عروقی، بیماریهای ریوی و آلرژی می شوند. ذرات معلق گرد و غبار با توجه به آلودگی های اخیر و وجود مخازن روباز آب مصرفی شهروندان، احتمال آلودگی آب شرب را افزایش داده و مشخص نیست که در شرایط موجود نهادهای ذیربط چه تدبیری برای پیشگیری از این موضوع اندیشیده اند…
هر چند که در شرایط هوای پاک نیز احتمال بروز آلودگی آب شرب مصرفی از طریق پرندگان ،حشرات و جانورانی که روی آب مخازن شناور می شوند وجود دارد.از اینرو نظارت و کنترل کیفی آب شرب مصرفی از جمله مواردی است که سلامت آب شرب شهرستان را تضمین خواهد نمود و عدم توجه به این مقوله حیاتی و مهم تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان محسوب خواهد شد.

امیدواریم تا با پیگیری هرچه سریعتر نهادهای ذیربط و اتخاذ راهکارهایی برای پیشگیری از آلودگی آب شرب مصرفی شهروندان ، این موضوع که یکی از مسائل مهم بهداشت و سلامت شهروندان به شمار می رود مورد توجه بیشتر قرار گیرد.