عملیات احداث جاده مسجدسلیمان-بازفت به کجا انجامید ؟!
عملیات احداث جاده مسجدسلیمان-بازفت به کجا انجامید ؟!

شهر اولین ها// حدود دوسال از آغاز عملیات اجرایی احداث قطعه اول محور مسجدسلیمان-اندیکا-شهرکرد(جاده بازفت) می گذرد. پروژه ای که با حضور مسئولین استانی و کشوری از جمله کدخدازاده معاونت ساخت و توسعه راههای کشور،شریعتی استاندار خوزستان، رحمانی مدیرکل وقت راه و شهرسازی و برخی مسئولین شهرستان آغاز شد. پروژه ای که قرار بود طی […]

شهر اولین ها// حدود دوسال از آغاز عملیات اجرایی احداث قطعه اول محور مسجدسلیمان-اندیکا-شهرکرد(جاده بازفت) می گذرد. پروژه ای که با حضور مسئولین استانی و کشوری از جمله کدخدازاده معاونت ساخت و توسعه راههای کشور،شریعتی استاندار خوزستان، رحمانی مدیرکل وقت راه و شهرسازی و برخی مسئولین شهرستان آغاز شد. پروژه ای که قرار بود طی مدت زمان سه سال به بهره برداری برسد، اما خبرها از تعطیلی آن حکایت می کند.

به گزارش شهر اولین ها، دیماه ۹۵ بود که عملیات اجرایی قطعه اول جاده مسجدسلیمان به شهرکرد به طول ۲۰ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۸۹ میلیارد تومان آغاز شد. طرحی که قرار بود طی مدت زمان سه سال به بهره برداری برسد، اکنون با گذشت دو سال از آغاز آن با تعطیلی مواجه شده و زمان بهره برداری از آن را با هاله ای ابهام همراه ساخته است. نکته جالب توجه و قابل تأمل در خصوص این پروژه پیشرفت ۱۵ درصدی این پروژه پس از گذشت تنها ۱۰ روز از آغاز عملیات اجرایی آن بوده است. موضوعی که عیدیوندی مدیر وقت اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان اظهار داشته بود.

با این حال جای پرسش باقی مانده پروژه ای که تنها ۱۰ روز از آغاز عملیات اجرایی آن با پیشرفت ۱۵ درصدی همراه بوده، در شرایط کنونی و پس از گذشت دو سال تا چه میزان مطابق برنامه زمان بندی پیش رفته است؟ و آیا در موعد مقرر که دیماه ۹۸ خواهد بود به بهره برداری خواهد رسید؟ هر چند که گفته می شود این پروژه از مدتها قبل با تعطیلی مواجه شده و زمان آغاز مجدد عملیات اجرایی آن مشخص نیست.

علاوه بر این نیز باید گفت همانگونه که مشخص است این پروژه تنها به قطعه اول جاده مسجدسلیمان-اندیکا به طول ۲۰ کیلومتر مربوط می شود و هنوز خبری مبنی آغاز عملیات ادامه مسیر جاده مسجدسلیمان-شهرکرد منتشر نشده است. با تمام این تفاسیر انتظار می رفت که پیگیری ها و تلاش نماینده شهرستان در تخصیص اعتبار پروژه احداث قطعه اول محور مسجدسلیمان-اندیکا-شهرکرد(جاده بازفت) به اجرای پروژه مطابق با برنامه زمان بندی منجر شود و شاهد بهره برداری از جاده فوق در موعد مقرر باشیم. اما گویا مشکل اعتبار مالی که گفته می شود نقش مهمی در تعطیلی پروژه داشته، همچنان به قوت خود باقی مانده است. امیدواریم تا ضمن آغاز مجدد عملیات اجرایی پروژه احداث محور مسجدسلیمان-اندیکا-شهرکرد(جاده بازفت) که می تواند یکی از زیرساختهای مهم و تأثیرگذار در توسعه و پیشرفت مسجدسلیمان باشد با سرعت عمل بیشتری انجام گیرد تا مطابق آنچه پیشتر گفته شد پس از گذشت سه سال به بهره برداری برسد.