علل رد شدن شهرداران منتخب مسجد سلیمان را رسانه ای کنید
علل رد شدن شهرداران منتخب مسجد سلیمان را رسانه ای کنید

سایت خبری شهر اولین ها//عضو شورای شهر مسجدسلیمان گفت: انحلال شورا نام مسجدسلیمان را در سطح استان خدشه دار خواهد نمود. هیئت رئیسه شورای شهر مسجدسلیمان نامه های استانداری و علل رد شدن شهرداران منتخب خود را در رسانه ها منتشر نمایند. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها به نقل از روناش، محمدرضا زمان […]

سایت خبری شهر اولین ها//عضو شورای شهر مسجدسلیمان گفت: انحلال شورا نام مسجدسلیمان را در سطح استان خدشه دار خواهد نمود. هیئت رئیسه شورای شهر مسجدسلیمان نامه های استانداری و علل رد شدن شهرداران منتخب خود را در رسانه ها منتشر نمایند.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها به نقل از روناش، محمدرضا زمان پور عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در گفتگو با باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان با اشاره به نامه ی اخیر استانداری خوزستان، که صراحتاً داشتن ۵ سال سابقه اجرایی را برای شرایط احراز تصدی سمت شهردار لازم می داند، از دیگر اعضای شورای شهر خواست بر روی گزینه های قبلی که فاقد شرایط لازم می باشند، اصرار نکنند و به خواست و اراده مردم توجه و طبق ضوابط و قوانین مربوط به شوراها عمل نمایند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان زمانپور اظهار داشت: وقتی که استانداری خوزستان لایحه ی شورا را برگشت داده است و برای چندمین بار این گونه شورای شهر مسجدسلیمان در سطح استان تضعیف می شود آیا به صلاح شهروندان است همچنان بر اقدام خود اصرار ورزیم و در آستانه ایام نوروز که می بایست برای ورود میهمانان نوروزی برنامه ریزی می کردیم، شورا را به سوی انحلال کشانیم.

phpThumb.php

عضو شورای شهر مسجدسلیمان تصریح کرد: آیا این رفتارها و اصرار بر انتخاب یک عضو از اعضای شورا به عنوان شهردار برای رضای خدای متعال و صلاح مردم صورت می گیرد.

وی افزود: من از هیئت رئیسه محترم شورای شهر مسجدسلیمان می خواهم نامه های استانداری و علل رد شدن شهرداران منتخب خود را در رسانه ها منتشر نمایند تا مردم بدانند چگونه برخی از همکاران بنده به رعایت اصول اولیه در انتخاب یک شهردار بی توجه اند، آیا باز هم باید آدرس کتاب آبی رنگ قانون شوراها به دوستان داده شود.

در نامه مورخ ۹۴/۱۲/۱۱ استانداری محترم به بندهای قانونی اشاره می کندکه شورای شهر مسجدسلیمان متاسفانه از آن غافل است و در بند سوم در خصوص سوابق اجرایی مورد نیاز گزینه منتخب شورا به مدت ۵ سال به استناد بند ب آئین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی شهردار اشاره دارد. حال قضاوت در مورد این شرط و هیئت رئیسه محترم با مردم است.

محمدرضا زمان پور تأکید کرد: زمان برای این شورا محدود شده است و آخرین زمان انتخاب شهردار تا تاریخ ۹۵/۱/۷ می باشد و علی رغم این که بارها فرماندار محترم و مجموعه استانداری جلساتی را با شورا تدارک دیده اند و رهنمود های لازم را در این خصوص به عمل آورده اند و دلسوزانه از اعضای شورای شهر خواسته اند با انتخاب یک گزینه مناسب از انحلال شورا جلوگیری نمایند متاسفانه اقدام مناسبی از سوی شورا صورت نگرفته است و این که فرمانداری و استانداری تا چه تاریخی همکاری نمایند تا از انحلال شورا جلوگیری شود، مشخص نیست.

زمان پور ادامه داد: در این شرایط انحلال شورای شهر را به صلاح شهر و شهروندان نمی دانم زیرا معتقدم اگر دوستان همکاری کنند و به قانون و خواست مردم توجه نمایند می توانیم بر سر یک گزینه مناسب و شایسته به توافق دست یابیم و شهر را از این وضعیت نابسامان نجات دهیم زیرا مسجدسلیمان یک شهردار در حد و اندازه های خود می خواهد.

عضو شورای شهر گفت: باری دیگر از فرماندار محترم، امام جمعه دلسوز، نماینده مردم و نخبگان در این زمان اندک می خواهم از انحلال شورا جلوگیری نمایند زیرا واگذاشتن این شورا به حال خود چیزی جز اصرارهای بی نتیجه و انحلال در پی نخواهد داشت و یقیناً انحلال شورا نام مسجدسلیمان را در سطح استان خدشه دار خواهد نمود و این هرگز شایسته مردمان شریف و صبور شهرم نبوده است.

محمدرضا زمان پور تصریح کرد: پیگیری برخی پرونده های تخلف در شهرداری و شورای شهر از جمله شرکت کردن غیر قانونی برخی بستگان درجه ۱ اعضا در مزایده های شهرداری، دریافت مبالغ غیر قانونی از شهرداری توسط عضوی دیگر از شورا و … که هر کدام تخلفی آشکار محسوب می شود را از وظایف اصلی خود می دانم و در آینده ای نزدیک به صورت شفاف با مردم سخن خواهم گفت. زمان پور در خاتمه گفت: البته باید دید این بار نوبت به کدام عضو شورای شهر می رسد که خود را کاندیدای شهردار مسجدسلیمان نماید، بنده از اعضای شورا می خواهم طبق قانون به وظیفه اصلی خودمان که انتخاب یک شهردار دارای شرایط لازم می باشد عمل نمائیم و اگر فارغ از حب و بغض ها به مظلومیت ها و مشکلات شهر فکر کنیم شاید دلمان به رحم آمد و در این زمان اندک برای شهر مظلوم، شهرداری با فاکتورها و استانداردهای لازم انتخاب نمائیم.