شهردار جدید مسجدسلیمان و چالشی با عنوان ” تورم نیروی انسانی در شهرداری “
شهردار جدید مسجدسلیمان و چالشی با عنوان ” تورم نیروی انسانی در شهرداری “

سایت خبری شهر اولین ها// ایمان کاهکش : بالاخره و پس از مدتها انتظار عبدالله قاسمی بر صندلی شهردار مسجدسلیمان تکیه زد تا با رویکردی جدید به مسائل و مشکلات شهرداری و مسجدسلیمان در اجرای فعالیتهای عمرانی شهرستان بعنوان شهردار ایفای نقش نماید. اگر چه شهردار مسجدسلیمان یکی از پستهای کلیدی و راهبردی در شهر […]

سایت خبری شهر اولین ها// ایمان کاهکش : بالاخره و پس از مدتها انتظار عبدالله قاسمی بر صندلی شهردار مسجدسلیمان تکیه زد تا با رویکردی جدید به مسائل و مشکلات شهرداری و مسجدسلیمان در اجرای فعالیتهای عمرانی شهرستان بعنوان شهردار ایفای نقش نماید.

اگر چه شهردار مسجدسلیمان یکی از پستهای کلیدی و راهبردی در شهر اولین ها به شمار می رود اما با نگاهی ریزبینانه و موشکافانه به قضیه متوجه خواهیم شد که مسائل ریز و درشتی انتظار قاسمی شهردار مسجدسلیمان را می کشند که خود نیز به واسطه حضور سه ساله در شورای اسلامی شهر تا حدود زیادی به آنها واقف است. مسائلی از قبیل پرداخت حقوق پرسنل، پروژه های عمرانی نیمه کاره، تعامل با اعضای شورای شهر و سایر دستگاهها و… که در ادامه حضور شهردار مسجدسلیمان بایستی مورد توجه قرار گیرند.

یکی از عمده ترین مسائلی که بعنوان چالشی جدی پیش روی شهردار جدید مسجدسلیمان خواهد بود تورم نیروی انسانی موجود در شهرداری می اشد که موجب گردیده تا بخش زیادی از درآمد ماهیانه شهرداری به حقوق و پاداش پرسنل اختصاص یابد و به تبع آن کاهش فعالیتها در حوزه عمرانی و شهرسازی را شاهد هستیم. اهمیت این موضوع تا حدی زیاد جلوه می کند که سال گذشته و با ادامه روند چندین باره اعتراض کارگران شهرداری مسجدسلیمان نسبت به پرداخت نشدن مطالبات خود ، گوروئی فرماندار مسجدسلیمان نیز مهمترین مشکل شهرداری مسجدسلیمان را تورم نیروی انسانی غیرمتخصص عنوان کرد و تصریح کرد که این شهرداری ماهانه ۱۳ میلیارد ریال فقط بابت دستمزد به کارکنان خود می پردازد !؟

از سویی دیگر اظهارات اخیر سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان مبنی بر تورم نیروی انسانی موجود در تعدادی از شهرداری های خوزستان و اینکه هزینه آن ها بالا است و دخل و خرج ها با هم نمی خواند ، لزوم بازنگری در نحوه جذب ،سازماندهی و مدیریت نیروی انسانی شهرداری مسجدسلیمان را ضروری می نماید. همچنین ارزیابی عملکرد پرسنل و کارآیی سازمانی آنان نیز از جمله موارد مهم دیگری است که بایستی مورد توجه قرار گیرد تا این سازمان که روزانه با انبوه ارباب رجوع و شهروندانی که کارشان به نوعی با شهرداری گره خورده با بازدهی بهتری به ادامه حیات خود بپردازد و تکریم ارباب رجوع و شهروندان در اولویت کاری قرار گیرد.

با تمام آنچه گفته شد امیدواریم تا با مشخص شدن شهردار جدید و آغاز به کار وی در شهرداری شاهد مدیریت صجیج منابع انسانی موجود و افزایش درآمدزایی ها باشیم تا با تعریف و اجرایی نمودن پروژه های بیشتر مسجدسلیمانی آبادتر و زیبا را نظاره باشیم.