شرق و شمال خوزستان استاندار ندارد … !
شرق و شمال خوزستان استاندار ندارد … !

سایت خبری شهر اولین ها//اشکال از استاندار خوزستان است یا از رییس جمهور؟ کم مهری ها از جانب مقتدایی است  یا روحانی ؟ مسئله ، نادیده گرفته شدن شرق و شمال خوزستان  در دولت یازدهم  رفته رفته به یک عارضه  مشکوک تبدیل  می شود. اگر بی عملی و تخصیص نیافتن بودجه های استانی به این […]

سایت خبری شهر اولین ها//اشکال از استاندار خوزستان است یا از رییس جمهور؟ کم مهری ها از جانب مقتدایی است  یا روحانی ؟ مسئله ، نادیده گرفته شدن شرق و شمال خوزستان  در دولت یازدهم  رفته رفته به یک عارضه  مشکوک تبدیل  می شود. اگر بی عملی و تخصیص نیافتن بودجه های استانی به این مناطق، همچنان ادامه پیدا کند و روال ۳سال گذشته را به خود بگیرد مردم را  از دولت تدبیر و امید بیش از پیش نا امید می کند .

 قضایا شاید از اولین  سفر هیات دولت آغاز شد وقتی که رییس دولت در نخستین سفر استانی خود شهرهای  اهواز ،آبادان، دارخوین،… را مقصد سفر قرار داد.
بعد از آن هر مدیری که از دولت روحانی به استان آمد فقط جا پای رییس دولت گذاشت و به جز این مناطق جای دیگری نرفت، گویی شمال و شرق خوزستان در نقطه جغرافیای دولت تدبیر امید دیده نمی شد یا به قول قدیمی ترها زیر پونز گیر کرده بود.
شهرهای شمال و شرق خوزستان در طرح ۵۵۰هزار هکتاری تسطیح  وزهکشی اراضی خوزستان جایی نداشتند، هیچ بودجه ای برای آبیاری و تسطیح اراضی کشاورزی این مناطق دیده نشد، در طرح ۱۳۰۰میلیارد تومانی توسعه گردشگری وزیباسازی ساحل کارون نیز شمال خوزستان مورد بی مهری قرار گرفت.
درسفرهای استانی مدیران مقصد همه دولتمردان  دولت روحانی رو به جنوب خوزستان است.
استاندار خوزستان ، معاون عمرانی استانداری و بسیاری از مدیران نیز اهل جنوب خوزستانند و سهم دولتمرد خوزستانی  دولت تدبیر امید هم از اهالی جنوب این استان است .
دولت تدبیر و امید چشمان خود را بر عمران شمال و شرق خوزستان بسته،حال آنکه مشکلات زیادی در این مناطق لاینحل  باقی مانده است.
تنها به خرج بردن کمی تدبیر می خواهد تا مردم  مظلوم نومید نشوند.
به عنوان مثال در سفر اخیر خانم ابتکار به خوزستان بازهم شمال و شرق استان مورد بی مهری قرار گرفت وزنجیره بی مهری های دولت روحانی به این مناطق تکمیل شد. مسئله ای که اعتراض شدید برخی رسانه های ستقل استان را در پی داشت ، اعتراضی که هم متوجه خانم ابتکار رییس سازمان محیط زیست بود و هم متوجه عملکرد دوساله سیاحی معاونت عمرانی استانداری خوزستان
.
ما می توانیم عادلانه تر و منصفانه تر با هم استانی های خود تعامل کنیم ، جای دوری نمی رود اگر گاهی استانداری خوزستان در تخصیص بودجه های عمرانی استان و تنظیم سفرهای مدیران ارشد دولت نگاهی به مردم فراموش شده ی شرق و شمال خوزستان داشته باشند.
 جای دوری نمی رود اگر نگاه مان را همانگونه که به جنوب می اندازیم ، شمال  وشرق را هم ببینیم ، ماهمه مسلمانیم و برادر ، درست است که در شمال خوزستان هیچ فرودگاهی برای نشست و برخاست مدیران پروازی استانداری خوزستان مانند آقای وحید قاسمی مشاور گردشگری استاندار  و وزرای دولت روحانی نیست،  تا با گردش در برخی مناظر طبیعی جنوب ، ژستهای مطبوعاتی بگیرند و صفحات رپرتاژآگهی پر کنند،درست است که جاده های فرسوده  شمال و شرق خوزستان ، برای رانندگی خطرساز و نامناسب است و هیچ احتمالی برای گذر ناگهانی یک مدیر ارشد دولتی یا حکومتی در آنجا وجود ندارد، اما گناه مردم فراموش شده ی شهرها و روستاهای مناطق شمالی چیست که  تقدیرشان این بوده که زاد بومشان فاصله زیادی از مرکز استان داشته باشد .
آیاشرق و شمال خوزستان از تدبیر و امید دولتمردان محروم مانده است؟
گویی این نقطه از کشور استاندار ندارد یا با چشمان بسته اداره می شود.ای کاش، ای کاش، ای کاش چشمان خود را بر شمال و شرق خوزستان بگشاییم و مشکلات مردم محروم این مناطق را بهترببینیم، مردمیکه تنها امید و دلخوشی شان دیده شدن و فراموش نشدن است.
علی کایدانی-کابان نیوز