سرانجام پروژه های زیرساختی ورزش مسجدسلیمان به کجا می رسد؟ + تصاویر
سرانجام پروژه های زیرساختی ورزش مسجدسلیمان به کجا می رسد؟ + تصاویر

شهر اولین ها//ورزش مسجدسلیمان از دیرباز قهرمانان زیادی را در عرصه ملی و بین المللی معرفی نموده و این موضوع لزوم ایجاد زیرساخت های متناسب با ظرفیت های موجود در این زمینه را با اهمیت تر جلوه می دهد. با این حال گویا وضعیت زیرساخت های موجود ورزش مسجدسلیمان آنچنان که می بایست جوابگوی ورزشکاران […]

شهر اولین ها//ورزش مسجدسلیمان از دیرباز قهرمانان زیادی را در عرصه ملی و بین المللی معرفی نموده و این موضوع لزوم ایجاد زیرساخت های متناسب با ظرفیت های موجود در این زمینه را با اهمیت تر جلوه می دهد. با این حال گویا وضعیت زیرساخت های موجود ورزش مسجدسلیمان آنچنان که می بایست جوابگوی ورزشکاران جوان و مستعد شهرستان نبوده و پروژه های ورزشی بهره برداری شده طی سالهای اخیر با چالش جدی مواجه شده اند و استفاده از آنان در شرایط فعلی امکان پذیر نمی باشد.

به گزارش شهر اولین ها، دیماه 96 وزیر ورزش و جوانان مجموعه ورزشی شهید جهانگیر دانش شهرستان مسجدسلیمان را افتتاح کرد. سلطانی فر که به منظور افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه ورزشی و همچنین افتتاح چندین خانه جوان به خوزستان سفر کرده بود، سالن رزمی شهید مدافع حرم علی حسینی کاهکش و سالن وزنه برداری شهید مدافع حرم مهدی طهماسبی مسجدسلیمان را افتتاح کرد. علاوه بر این نیز خانه جوان مسجدسلیمان به بهره برداری رسید.
با این حال در حالی که کم تر از دو سال است مجموعه ورزشی شهید جهانگیر دانش به بهره برداری رسیده است به دلیل ریزش سقف بیرونی بخشی از سالن رزمی این مجموعه ورزشکاران رزمی برای ادامه تمرینات خود دچار بلاتکلیفی شده اند. عده ای از ورزشکاران رزمی کار با اعلام این خبر گفته اند در حال حاضر تمرینات ورزشکاران در این مکان تعطیل شده است و امکان برگزاری تمرین در این مکان وجود ندارد.

وقوع این حادثه جای پرسش را در اذهان عمومی باقی گذارده که با وجود کمتر از دوسال از افتتاح چنین پروژه ای، چرا با این مشکل مواجه شده است؟ پروژه هایی که با اعتبارات میلیاردی احداث شده و در هیاهوی رسانه ای به بهره برداری مرسند اکنون با تعطیلی و مشکلات تعمیراتی همراه شده اند !؟ از سوی دیگر سالن وزنه برداری شهرستان پیش از بهره برداری توسط وزیر ورزش و جوانان نیز مورد استفاده اهالی وزنه برداری قرار گرفته بود و به نظر می رسد که آغاز به کار احداث پروژه های عمرانی و زیرساختی در حوزه ورزش و جوانان مسجدسلیمان به بیش از ده سال گذشه باز می گردد و در طول چند سال اخیر پروژه ای این چنین کلنگ زنی و مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

علاوه بر آنچه گفته شد، بایستی به خانه جوان مسجدسلیمان نیز اشاره داشت که در زمره پروژه های به بهره برداری رسیده قرار می گیرد اما تاکنون از چگونگی فعالیت جوانان در این مکان اطلاعی در دست نیست. موضوعی که می توانست بخش اعظمی از فعالیت جوانان و سازمان های مردم نهاد را در بستر اینگونه زیرساخت ها به شکلی مطلوب راهبری کند. از اینرو انتظار می رود تا ضمن پاسخگویی اداره کل ورزش و جوانان در خصوص موارد مزبور و پیگیری نماینده مردم شهرستان در خصوص مشکلات موجود در حوزه زیرساخت های ورزش و جوانان مسجدسلیمان، ضمن بررسی تخصصی و کارشناسی این موارد و رفع موانع موجود در این خصوص به حضور مجدد خیل جوانان ورزشکار و علاقمند در اینگونه زیرساخت های ورزشی کمک نماید.