سرانجام افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در مسجدسلیمان به کجا رسید؟
سرانجام افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در مسجدسلیمان به کجا رسید؟

شهر اولین ها// اگر چه در اجرای بند الف ماده ۱۱۲ قانون ششم که خاص فهرست مناطق جنگی است، درصدی مشخص به حقوق کارکنان دولتی این مناطق اضافه می‌شود، اما نامی از مسجدسلیمان در این فهرست نبوده و تلاش ها در این خصوص تاکنون نتیجه بخش نبوده است. به گزارش شهر اولین ها، افزایش ۲۵ […]

شهر اولین ها// اگر چه در اجرای بند الف ماده ۱۱۲ قانون ششم که خاص فهرست مناطق جنگی است، درصدی مشخص به حقوق کارکنان دولتی این مناطق اضافه می‌شود، اما نامی از مسجدسلیمان در این فهرست نبوده و تلاش ها در این خصوص تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

به گزارش شهر اولین ها، افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در خوزستان در راستای ماده ۱۱۲ قانون توسعه پنج ساله ششم کشور اجرایی شد.این قانون برای ماندگاری افراد در استان و جلوگیری از مهاجرت به دلیل شرایط سخت آب و هوائی در استان خوزستان تصویب شده است.بر اساس این قانون حق بدی آب و هوا به صورت حداکثری به کارکنان دولت در خوزستان پرداخت می شود تا بخشی از این سختیهای کار برای آنان در استان جبران شده و انگیزه ماندن آنان در استان بیشتر شود. هر چند این قانون برای ۷۰ درصد ادارات مناطق مختلف استان تصویب شده و برخی مناطق استان از جمله مسجدسلیمان شامل این قانون نشده اند. این موضوع از آن جهت قابل تأمل و جالب توجه بوده است که در سطح شهر با نصب بنرهایی از پیگیری های نماینده شهرستان و اجرایی نمودن این افزایش حقوق در مسجدسلیمان تقدیر شده بود.

طرح تصویب قانون ۱۱۲ برنامه ششم توسعه کشور در مهر ماه ۹۵ در صحن علنی مجلس مطرح و پس از موافقت رییس مجلس، این طرح به کمیسیون تلفیق رفته و در نهایت در این کمیسیون به تصویب رسید.پس از تصویب در کمیسیون تلفیق این طرح در صحن علنی مجلس مطرح و با موافقت ۷۲ درصد نمایندگان مجلس تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ گردید.
بر اساس بند ‘الف’ این مصوبه مقرر شد ابتدا ستاد کل نیروهای مسلح محدوده مناطق عملیاتی دفاع مقدس را تا پایان سال اول اجرای برنامه ششم توسعه به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند.
بر اساس بند ‘ب’ این مصوبه سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شد ارزیابی جامعی از وضعیت توسعه یافتگی زیرساختهای این مناطق را تا سطح شهرستان تهیه کند و دولت نیز مکلف شد در سال اول اجرای برنامه ششم توسعه ردیف متمرکزی را در قوانین بودجه سنواتی برای جبران عقب ماندگی ها و ارتقای شاخص های برخورداری مناطق موضوع این ماده اختصاص دهد به گونه ای که سالانه ۱۰ درصد افزایش یافته و به سطح متوسط شهرستانهای برخوردار کشور برسد.
بر اساس بند ‘ه’ این مصوبه سازمان برنامه و بودجه مکلف است اعتبار لازم را برای اعمال سقف فوق العاده پیش بینی شده در بند یک ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان شاغل در این مناطق از سال اول برنامه تامین و اعمال نماید.
در بند ‘و’ این مصوبه نیز سازمان برنامه و بودجه مکلف شده است نسبت به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلین مناطق عملیاتی دفاع مقدس برابر جدول و ضوابط ابلاغی سازمان امور اداری و استخدامی از سال اول برنامه اقدام نماید.
دستگاههایی که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری نیستند مکلفند از منابع مربوطه موارد موضوع بندهای ‘ث و ج’ را به صورت مشابه اعمال نمایند.

معاون توسعه مدیریت و منابع امور اقتصادی و دارایی خوزستان در روزهای گذشته اعلام کرد: در اجرای بند الف ماده ۱۱۲ قانون ششم که خاص فهرست مناطق جنگی است، درصدی مشخص به حقوق کارکنان دولتی این مناطق اضافه می‌شود.

براین اساس در برنامه ششم فهرست مناطق جنگی که در هشت سال دفاع مقدس درگیر بودند توسط ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده و پنج استان از جمله خوزستان را شامل می شود.

این طرح از یک مردادماه امسال اجرایی شده و فوق العاده اعلامی نیز در شهرهای اندیمشک، دزفول، شوش، هفت تپه، سوسنگرد، بستان، حمیدیه، هویزه، اهواز، خرمشهر، آبادان، شادگان، اروندکنار، بندرامام خمینی، ماهشهر و هندیجان حال پرداخت است.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی حقوق کارمندان کلیه شهرهای استان خوزستان خبر داد.

علی عسگر ظاهری امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان، اظهار کرد: افزایش حقوق کارمندان برای ماندگاری افراد در استان و جلوگیری از مهاجرت به دلیل شرایط سخت آب و هوائی در استان خوزستان تصویب شده است.

ظاهری بیان کرد: طبق ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه و بند یک ماده ۶۸ قانون خدمات کشوری، حق بدی آب و هوا به صورت حد اکثری به کارکنان دولت در خوزستان پرداخت می‌شود و بر این اساس حقوق کارشناسان ۲۵ درصد و مابقی پرسنل ۲۰ درصد رشد خواهد داشت.

نماینده مردم لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی افزود: طی جلساتی که با استاندار محترم داشتیم مقرر شد این افزایش حقوق شامل همه شهرهای استان خوزستان شود و تنها منحصر به چند شهر جنوبی استان نشود.

با تمام آنچه گفته شد به نظر می رسد که قرار گرفتن نام مسجدسلیمان در لیست مناطق جنگی بایستی تا پایان سال ۹۶ از طریق ستاد کل نیروهای مسلح به سازمان مدیریت خدمات کشوری ارسال و انجام می گرفت و از آنجایی که نام مسجدسلیمان در این لیست قرار نگرفته بود، این افزایش ۲۵ درصدی مشمول کارکنان دولت شاغل در مسجدسلیمان نخواهد شد. هر چند مکاتبات ظاهری نماینده شهرستان با رییس مجلس و استاندار خوزستان نیز که حدود یکماه قبل نیز صورت گرفته خود گواه این مطلب می باشد. از اینرو انتظار می رود در موارد مهمی از این قبیل نماینده مردم محروم و مظلوم شهرستان ضمن پیگیری های سریع و به موقع در تضییع حقوق شهروندان اقدامات شایسته تری صورت دهد تا پس از تصویب طرح و برنامه های مورد نظر و اجرایی شدن آن ها، شاهد مکاتبات و پیگیری های پس از موعد نباشیم.