سایه سنگین نفت مسجدسلیمان بر روی تیم های ریشه دار و قدیمی فوتبال شهرستان
سایه سنگین نفت مسجدسلیمان بر روی تیم های ریشه دار و قدیمی فوتبال شهرستان

شهر اولین ها//اگر چه گمان می رفت تا با صعود نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر و حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران، این اتفاق موجب پیشرفت و توسعه فوتبال مسجدسلیمان و موفقیت سایر تیم های ریشه دار شهرستان گردد؛ اما به نظر می رسد که تیم های قدیمی فوتبال مسجدسلیمان همچنان در کانون بی توجهی […]

شهر اولین ها//اگر چه گمان می رفت تا با صعود نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر و حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران، این اتفاق موجب پیشرفت و توسعه فوتبال مسجدسلیمان و موفقیت سایر تیم های ریشه دار شهرستان گردد؛ اما به نظر می رسد که تیم های قدیمی فوتبال مسجدسلیمان همچنان در کانون بی توجهی به سر می برند.

به گزارش شهر اولین ها، حدود یک دهه از ظهور تیم نفت مسجدسلیمان در فوتبال کشور می گذرد و پس از 8 سال حضور در لیگ دسته اول، اکنون دومین تجربه لیگ برتری خود را پشت سر می گذراند.حضور بازیکنان مستعد و بومی فوتبال مسجدسلیمان در تیم نفت طی سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته است و این موضوع موجب افزایش انگیزه سایر بازیکنان جهت راهیابی به تیم بزرگسالان نفت شده بود. از اینرو می توان این رخداد مهم را در کشف استعدادهای پنهان فوتبال مسجدسلیمان یک پیشرفت مطلوب تلقی نمود.

با این حال اما تیم های ریشه دار وقدیمی فوتبال شهرستان نیز وجود دارند که انتظار می رود در کنار زردپوشان موجب توجه و حمایت مسئولین قرار گیرند.

استقلال مسجدسلیمان؛ دلخوش به تاریخ پرافتخار

در کنار باشگاههای شاهین و دارایی که از تیم های مطرح و پرافتخار فوتبال مسجدسلیمان در دهه های 40 و 50 به شمار می روند، استقلال مسجدسلیمان نیز همواره بازیکنان مطرح و نامداری را به فوتبال کشور معرفی نموده و در سالهای اخیر نیز همواره در لیگ فوتبال خوزستان حضور داشته است.

این تیم که مدتها تحت حمایت و مدیریت اداره ورزش شهرستان فعالیت می نمود پس از تعیین اعضای هیأت مدیره در سال گذشته حضوری ناموفق در لیگ برتر خوزستان داشت و به مسابقه دسته اول سقوط کرد. اتفاقی که نمی تواند خبر خوبی برای فوتبال شهرستان باشد. آبی پوشان در آستانه شروع فصل جدید مسابقات استانی همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند و به نظر می رسد که سایه سنگین لیگ برتر و نفت مسجدسلیمان وضعیت کنونی این تیم را تحت الشعاع خود قرار دهد.

از طرفی دیگر شرایط بغرنج و نابسامان استقلالی ها در سالهای اخیر موجب شده تا این تیم همواره با حواشی ریز و درشتی همراه شود. اتفاقاتی که در سایه بی توجهی مسئولین مربوطه یکی از دلایل عمده ضعف این تیم و سقوط به لیگ دسته اول محسوب می شود.

نارنجی پوشان دیار نفتون امسال هم در لیگ سه غایب خواهند بود ؟!

قهرمانی نفتونی ها در مسابقات لیگ برتر خوزستان در سال 92 و صعود به مسابقات لیگ سه موجب شد تا بار دیگر نام این تیم پرافتخار کانون توجه قرار گیرد و پس از سه سال حضور در لیگ سه بازیکنان جوان و آینده داری همچون مصطفی شکری، موسی شهبازی، مسلم فارسونی، دامون حکمتی، مرتضی قاسمی و… به همراه هوشنگ مرادی و احسان قاضی بعنوان مربی به نفت مسجدسلیمان معرفی نمود. هر چند برخی از این بازیکنان در نهایت نتوانستند به بزرگسالان نفت راه یابند اما موفقیت و پویایی تیم نفتون از دلایل عمده رشد و معرفی بازیکنانی از این قبیل بود.

اتفاقی که گویا ادامه نخواهد داشت و امسال نیز شاهد غیبت نارنجی پوشان در مسابقات لیگ سه خواهیم بود.

زاگرس و وحدت؛ همچنان در لیگ یک خوزستان

قهرمانی قرمزپوشان زاگرس در مسابقات دو فصل قبل فوتبال بزرگسالان مسجدسلیمان که با بازیکنانی جوان و گمنام به دست آمد نشان داد که در صورت توجه به استعدادهای فوتبال مسجدسلیمان می توان شاهد افتخارآفرینی بیشتر آنان در فوتبال خوزستان و حتی کشور شد. هر چند که برای شروع فصل جدید زاگرسی ها درگیر مشکلات عدیده ای از قبیل اسپانسر و آماده سازی ورزشگاه خود هستند تا حضوری موفق در رقابتهای لیگ امسال داشته باشند. از سویی دیگر نیز تیم وحدت با داشتن شرایطی مشابه و حتی مشکلات بیشتری برای حضور در مسابقات فصل جاری آماده می شود.

هر چند که دو تیم نوظهور فوتبال مسجدسلیمان در لیگ خوزستان به دنبال کسب اعتبار و صعود به لیگ برتر هستند، اما باید دانست که بخش قابل توجهی از فوتبال محلات مسجدسلیمان و رشد آن از این طریق صورت خواهد پذیرفت.

به همه اینها تیم های پایه ای فوتبال مسجدسلیمان را اضافه کنید که در سالهای اخیر همواره در رده های مختلف استانی مقام قهرمانی را کسب نموده اند. تیم هایی همچون پارسوماش، نفت و آزادگان که علیرغم وجود استعدادهای زبده ای در دل خود بازهم مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته اند.

از اینرو انتظار می رود در سالی که یکی از مهمترین فصل های فوتبالی مسجدسلیمان به واسطه لیگ برتر کشور رقم می خورد توجه به سایر تیم های فوتبال مسجدسلیمان که بخش زیادی از علاقمندان این رشته ورزشی در آن مشغول به فعالیت هستند نیز صورت پذیرد.