ساخت و ساز غیرقانونی در محوطه‌ باستانی کلگه‌زرین مسجدسلیمان متوقف شد
ساخت و ساز غیرقانونی در محوطه‌ باستانی کلگه‌زرین مسجدسلیمان متوقف شد

شهر اولین ها//با صدور حکم قضایی روند بازسازی یک ساختمان مسکونی در حریم تپه‌ باستانی کلگه زرین مسجدسلیمان متوقف شد. به گزارش شهر اولین ها، چندی پیش مالک بنای قدیمی و مسکونی واقع در تپه‌ تاریخی کلگه‌زرین دست به تخریب و بازسازی این بنا زد که اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان با طرح شکایت […]

شهر اولین ها//با صدور حکم قضایی روند بازسازی یک ساختمان مسکونی در حریم تپه‌ باستانی کلگه زرین مسجدسلیمان متوقف شد.

به گزارش شهر اولین ها، چندی پیش مالک بنای قدیمی و مسکونی واقع در تپه‌ تاریخی کلگه‌زرین دست به تخریب و بازسازی این بنا زد که اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان با طرح شکایت در محاکم قضایی جلوی این اقدام غیر قانونی را گرفت.

حکم دادگاه در مورخ ۲۸ شهریور ۹۵ مبنی بر توقف هرگونه ساخت و ساز در حریم این محوطه‌ تاریخی صادر شده است.

تپه‌ تاریخی کلگه زرین مسجد سلیمان در سال ۱۳۶۴ با شماره‌ی ۱۷۰۸ در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده که کار تعیین عرصه و حریم این تپه نیز در سال گذشته انجام و در سازمان میراث فرهنگی و گرشگری به ثبت رسیده شده است.

اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در حال بررسی ماجراست تا اگر قصوری در اداره میراث فرهنگی شهر مسجد سلیمان رخ داده با فرد یا افراد خاطی طبق قانون برخورد کند.

طبق قانون هرگونه ساخت و ساز در حریم و عرصه‌ آثار تاریخی و باستانی ممنوع است و اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بر اساس وظایف سازمانی در مقابل هرگونه تعرض مادی و معنوی به ساحت میراث فرهنگی این استان با هدف جلوگیری از تغییر و دگرگونی در میراث شکوهمند استان می‌ایستد.

منبع:تسنیم