ساخت و ساز در پارک یازده هکتاری مسجدسلیمان !؟ + تصاویر / پاسخگو چه کسی ست ؟
ساخت و ساز در پارک یازده هکتاری مسجدسلیمان !؟ + تصاویر / پاسخگو چه کسی ست ؟

شهر اولین ها// اگر چه با انتخاب شهام سلیمانی بعنوان شهردار مسجدسلیمان چالش بزرگ شورای شهر دوره پنجم تا حدودی به نتیجه منجر شد ، اما به نظر می رسد یکی از مهمترین رخدادهای اخیر مرتبط با شهرداری مسجدسلیمان، ساخت و ساز در پارک یازده هکتاری می باشد. به گزارش شهر اولین ها، زمین محدوده […]

شهر اولین ها// اگر چه با انتخاب شهام سلیمانی بعنوان شهردار مسجدسلیمان چالش بزرگ شورای شهر دوره پنجم تا حدودی به نتیجه منجر شد ، اما به نظر می رسد یکی از مهمترین رخدادهای اخیر مرتبط با شهرداری مسجدسلیمان، ساخت و ساز در پارک یازده هکتاری می باشد.

به گزارش شهر اولین ها، زمین محدوده روبروی ترمینال مسافربری نفتک از مدتها پیش و در زمان حیدری شهردار وقت مسجدسلیمان بعنوان پارک یازده هکتاری تعریف شده بود و عملیات احداث آن تا حدود زیادی انجام گرفته ، و علیرغم عدم افتتاح رسمی آن مورد بهره برداری قرار گرفته است. اما گفته می شود که مالک اصلی بخشی از این زمین مجوزهای مربوطه و پروانه ساخت را از شهرداری اخذ نموده است.ضمن اینکه شواهد نیز از ساخت و ساز در محدوده پارک حکایت می کند.این موضوع در حالی رخ داده است که تابستان سال 93 عملیات اجرایی در این محدوده با هدف احداث هتل آغاز شده بود که با ممانعت رییس وقت شورای شهر همراه شد.

کاظمی نیا رییس وقت شورای شهر در رابطه با این زمین گفته بود : زمان شهردار قبلی قرار شد تا پس از واگذاری این زمین از ارتش به شهرداری پارکی به مساحت ۱۱هکتار در ورودی شهر احداث شود اما بعد از چند ماه فردی از کانادا آمد با سند سیم سرب و ادعای مالکیت این زمین را کرد.

سند این شخص مربوط به سال ۱۳۶۷ است که اصلا قراردادی برای این زمین وجود ندارد و به ظاهر کارگاه بلوک زنی بوده که بدون برگزاری کمیسیون ماده ۵۵ تغییر کاربری داده شده که این کار خودش جرم است.

طبق عکس ماهواره ای سال ۱۳۷۰مکان زمین این شخص در نقطه الف قرار دارد اما اکنون ادعای زمین در نقطه دال را دارد.این فرد زمین را به ۲۷پلاک تقسیم کرده و سر خود دیواری هم دور آن زده است و ما از شهردار خواستیم جلوی کار این شخص را بگیرد گرچه شخص مورد نظر در مصاحبه ای دروغین و برای بازی با احساسات مردم گفته بود که حسن کاظمی نیا با دست خودش جلوی کار من برای احداث هتل ۴ستاره در مسجدسلیمان را گرفته در حالی که اولا قصد احداث هتل ندارد و ثانیا هرکسی می داند که هتل ۴ستاره در مسجدسلیمان هیچ گونه توجیهی ندارد.

ایرج عالی پور سرمایه گذار پروژه احداث هتل نیز گفته بود :با خانواده ام در “ونکوور کانادا” زندگی می کنم. از آن جا که به زادگاهم عشق می ورزم تصمیم گرفتم در زمین متعلق به شرکت فنی ساختمانی “پله زی” که مدیر عاملی آن را بر عهده دارم در کوی “نفتک” مسجدسلیمان روبه روی ترمینال مسابربری نسبت به ساخت هتل اقدام کنم. مجوزهای لازم را گرفتم و دست به کار شدم اما چند روز پیش رئیس شورای اسلامی شهر واجراییات شهرداری آمدند و در حضور کارگران، لوازم ساختمانی کارگاه را با خود بردند. این در حالی است که همه مسوولان قول هر گونه همکاری داده اند. متاسفانه تاکنون قدمی برای ادامه کار انجام برنداشته اند.

وی به کارهای انجام شده پرداخت و گفت: برای برق رسانی ودیگر امور اولیه تا کنون مبلغ 180 میلیون تومان طبق اسناد موجود هزینه شده است. در نظر داریم:یک هتل 4 ستاره در 10 طبقه که دو طبقه آن پارکینگ خواهد بود در مکانی که سند آن هم به نام شرکتم است بسازیم اما مسوولان شهرداری با بیان این نکته که زمین طرح هتل در پارک 11 هکتاری قرار دارد از ادامه کار جلوگیری کرده اند.

اکنون و پس از 3 سال بار دیگر ساخت و ساز در این محدوده آغاز شده و مشخص نیست که سرانجام پارک یازده هکتاری با احداث ساختمان در محدوده پارک به کجا خواهد انجامید ؟! هر چند که طی دوره های قبل از ساخت و ساز در این محل جلوگیری شده و گفته می شود که پروانه ساخت نیز طی چندماه اخیر ( دوره شهرداری بدون شهردار) صادر گردیده است ، اما از آنجاییکه محدوده زمین پارک جزو مناطق با کاربری فضای سبز محسوب می شود ،مشخص نیست که چگونه پروانه ساخت با کاربری مسکونی یا تجاری صادر می شود ؟! امیدواریم تا ضمن بررسی فوری و کارشناسی موضوع توسط مسئولین ذیربط در شهرداری و شورای شهر به رفع مسأله که یکی از مهمترین چالش های فضای سبز شهری بشمار می رود بیانجامد.