دستورالعمل و شاخص های تعیین مدیران نمونه در مسجدسلیمان منتشر شود
دستورالعمل و شاخص های تعیین مدیران نمونه در مسجدسلیمان منتشر شود

شهر اولین ها// ایمان کاهکش: مراسم تقدیر از مدیران و کارمندان نمونه شهرستان مسجدسلیمان روز گذشته برگزار شد. با وجود قدردانی از مدیران شایسته و پرتلاش برخی ادارات شهرستان در مراسم دیروز، عدم حضور برخی مدیران در این لیست که زحمات ارزشمندی توسط آنان در نهاد متبوع صورت پذیرفته موجی از شگفتی را در بین […]

شهر اولین ها// ایمان کاهکش: مراسم تقدیر از مدیران و کارمندان نمونه شهرستان مسجدسلیمان روز گذشته برگزار شد. با وجود قدردانی از مدیران شایسته و پرتلاش برخی ادارات شهرستان در مراسم دیروز، عدم حضور برخی مدیران در این لیست که زحمات ارزشمندی توسط آنان در نهاد متبوع صورت پذیرفته موجی از شگفتی را در بین کنشگران اجتماعی و حتی شهروندان بوجود آورد. علاوه بر این نام بردن از برخی مدیران که طی سالهای اخیر بخش عمده ای از نارضایتی ها نسبت به عملکرد حوزه مدیریتی شان مطرح شده، بعنوان مدیر نمونه شهرستان قابل تأمل بوده و پرسش های زیادی را در اذهان عمومی ایجاد نموده است.

 به گزارش شهر اولین ها، برای چندمین سال متوالی مراسم بزرگداشت هفته دولت بهمراه معرفی مدیران و کارمندان نمونه ادارات در مسجدسلیمان و تجلیل از آنان برگزار شد. رویدادی که علیرغم قدردانی از خدمتگزاران مردم در ادارات طی این مراسم همواره با چالشی مهم و قابل تأمل روبرو بوده است. مدیران و کارمندان نمونه در مسجدسلیمان بر اساس چه معیار و شاخص هایی تعیین می شوند ؟ سوالی که سالهاست بعنوان پرسش اصلی مراسم هفته دولت مطرح می شود.

با نگاهی به عملکرد برخی مدیران معرفی شده بعنوان مدیر نمونه مشخص می توان گفت بخش عمده ای از نارضایتی شهروندان از اقدامات آنان در حوزه فعالیتشان همواره وجود داشته و در شرایط کنونی نیز ادامه دارد. شاید معرفی مدیر اداره آبفا بعنوان یکی از مدیران نمونه مسجدسلیمان آن هم برای دومین سال متوالی یکی از مهمترین اتفاقات مراسم دیروز بود. با وجود این که در حوزه آب و بویژه فاضلاب در بسیاری از مناطق و محلات مسجدسلیمان مشکلات عمده ای وجود دارد، نام بردن از متولی اصلی این اداره بعنوان مدیر نمونه بسیار قابل تأمل باشد. قطعی آب در برخی محلات و جیره بندی آن در بسیاری مناطق شهرستان، شکستگی لوله های آب شرب در معابر عمومی و محلات و هدررفت آب از این طریق، مشکلات فاضلاب های جاری در برخی محلات و دیگر چالش های ریز و درشت حوزه آبفا از جمله مطالبات مردمی و شهروندانی بوده است که همواره از مشکلات اینچنینی رنج برده اند.

از طرفی دیگر در جریان زلزله اخیر در مسجدسلیمان پیگیری و تلاش های شبانه روزی برخی مدیران عملکرد آنان را تا حدود زیادی مورد سنجش قرار داد؛ هر چند که پیش از وقوع زلزله نیز اقدامات مطلوبی در حوزه مدیریت شان صورت گرفته بود. از جمله این نهادها می توان به اداره بنیاد مسکن شهرستان اشاره داشت که زحمات شبانه روزی مدیریت مجموعه مذکور در جریان زلزله اخیر علاوه بر دیگر اقدامات عملی یکسال اخیر در این حوزه بر کسی پوشیده نیست. علیرغم این باید گفت هنگامی که هیچگونه دستورالعمل و معیار و شاخص هایی مبنی بر تعیین مدیران نمونه تدوین نشده است، معرفی مدیرانی از این قبیل در مراسم و برنامه ها همواره جای پرسش و تأمل را باقی خواهد گذاشت و نمی توان عملکرد یک مدیر را با معرفی وی بعنوان مدیر نمونه در چنین مراسمی شاخص و برجسته جلوه نمود. علاوه بر این عدم حضور برخی دیگر از مدیران پرتلاش و شایسته  شهرستان که عملکرد قابل توجه و ارزشمندی در حوزه مدیریتی خود داشته اند در میان لیست مدیران نمونه، نمی تواند منکر زحمات آنان شود.

در خاتمه سایت خبری شهر اولین ها آمادگی خود را جهت دریافت دستورالعمل، معیار و شاخص های تعیین مدیران نمونه را از طریق فرمانداری شهرستاناعلام می دارد. همچنین امیدواریم تا با نگاه کارشناسی به این مقوله و تدوین دستورالعمل و تعیین معیارهای انتخاب مدیران نمونه ( در صورت عدم وجود این دستورالعمل) و ابهام زدایی از شیوه تعیین مدیران و کارمندان نمونه،با ارزیابی مدیران فعلی ادارات و نهادها در شهرستان و شناسایی میزان کارآمدی آنان، علاوه بر ارتقاء مدیران شایسته و توانمند و تجلیل از آنان، تغییر مدیران ناکارآمد را نیز در سطح شهرستان شاهد باشیم.