در نشست فعالین زیست محیطی با رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مطرح شد ؛برگزاری همایش “حقوق شهروندی ” در مسجدسلیمان
در نشست فعالین زیست محیطی با رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مطرح شد ؛برگزاری همایش “حقوق شهروندی ” در مسجدسلیمان

سایت خبری شهر اولین ها// در نشست اعضای انجمن نگین ایران زاگرس و فعالین زیست محیطی با رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان در خصوص لزوم اهمیت به موارد زیست محیطی و مشکلات موجود در این زمینه به بحث و تبادل نظر پرداخته شد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، نشست مشترک اعضای […]

سایت خبری شهر اولین ها// در نشست اعضای انجمن نگین ایران زاگرس و فعالین زیست محیطی با رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان در خصوص لزوم اهمیت به موارد زیست محیطی و مشکلات موجود در این زمینه به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، نشست مشترک اعضای انجمن نگین ایران زاگرس و فعالین زیست محیطی با بیژن حسینی رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان برگزار شد که حاضرین در خصوص موارد متعدد زیست محیطی و چگونگی تعامل طرفین در اجرای همایشهایی در این زمینه به گفتگو پرداختند.

حسینی در ابتدا ضمن تشکر از فعالیتهای مستمر و بی وقفه اعضای انجمن نگین ایران زاگرس در ارتقاء کیفی محیط زیست منطقه اظهار داشت: دلسوزی و تلاش دوستان در پاکسازی مناطق مختلف و انجام فعالیتهای فرهنگی در سطح مدارس قابل ستایش است و این تنها گوشه ای از اثربخشی تشکیل انجمن زیست محیطی در مسجدسلیمان بوده است.

وی افزود: دوستداران محیط زیست بایستی در قبال تمامی ناهنجاری ها در این زمینه مسئول باشند و با حساسیت بیشتری نسبت به آلودگی های سطح شهر عمل نمایند. کار خوب اگر به یک عادت تبدیل شود در نهایت به ایجاد فرهنگ منجر خواهد شد، از اینرو می توانیم با فرهنگ سازی و اشاعه بینش زیست محیطی به داشتن شهری پاکیزه و شاداب امیدوار بود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان با بیان این مطلب که در آینده ای نزدیک همایشی با عنوان ” شهروند کیست و چه حقی دارد ؟ ” در شهرستان برگزار می شود عنوان داشت : هدف ما تبیین حقوق شهروندی و آگاهی بخشی به شهروندان در خصوص لزوم اهمیت بیشتر به محیط زیست اطراف خود می باشد و فراخوان مقاله و معرفی مقالات برگزیده در زمینه زیست محیطی با مشارکت همشهریان و فرهیختگان منطقه از جمله برنامه های این همایش خواهد بود.

امیر محرابی مدیر انجمن نگین ایران زاگرس نیز به بیان مشکلات زیست محیطی شهرستان اشاره داشت و افزود : در کلانشهرها کارخانجات و شرکتها بعلت ایجاد آلایندگی در سطح شهر ماهیانه مبالغی را به انجمن های زیست محیطی پرداخت می کنند تا در جهت انجام فعالیتهای انجمن هزینه گردد که متأسفانه چنین چیزی را در مسجدسلیمان شاهد نبوده ایم .اگر چه امیدواریم تا با همت مسئولین دلسوز شهرستان بتوانیم این مهم را عملی و اجرایی نماییم.

در این نشست همچنین اعضای انجمن نگین ایران زاگرس به بیان دیدگاهها و ارائه راهکار در خصوص حل مشکلات زیست محیطی اشاره داشتند.

انجمن-ارشاد