داریوش محمدی ؛ شهیدی که در سالروز تولدش به شهادت رسید +تصاویر
داریوش محمدی ؛ شهیدی که در سالروز تولدش به شهادت رسید +تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها// شهيد داریوش محمدی در حین برگزاری یک تظاهرات از ناحيه پا زخمي مي شود و در يكي از منازل شهر مسجد سليمان مشغول مداوا ي خود مي گردد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها،  شهید داریوش محمدی در 24  دی‌ماه ۱۳۳۸  چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و […]

سایت خبری شهر اولین ها// شهيد داریوش محمدی در حین برگزاری یک تظاهرات از ناحيه پا زخمي مي شود و در يكي از منازل شهر مسجد سليمان مشغول مداوا ي خود مي گردد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها،  شهید داریوش محمدی در 24  دی‌ماه ۱۳۳۸  چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در مسجدسلیمان به پایان رساند و در حالی که مدارک پذیرش جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور را دریافت کرده بود  دوش به دوش دیگر برادران همرزمش به مبارزات خود که از چند سال قبل از پیروزی انقلاب به طور مخفی صورت می‌گرفت ادامه داد تا این که در سال ۱۳۵۷ از ناحیه پا مورد اصابت گلوله واقع گردید و از آنجایی که شهادت در راه حق را وظیفه شرعی خود می دانست به مبارزات خود ادامه داد تا این که در تاریخ ۲۴دی ماه ۱۳۵۷ پس از تصرف ساختمان ساواک  برای دومین بار مورد اصابت گلوله دژخیمان قرار گرفت و با خون خود درخت اسلام را آبیاری نمود .
شهيد داریوش محمدی در جین برگزاری یک  تظاهرات از ناحيه پا زخمي مي شود و در يكي از منازل شهر مسجد سليمان مشغول مداوا ي خود مي گردد واز آنجايي كه مكان ياد شده توسط مامورين  ساواك شناسايي شد .  شهيد قبل از رسيدن مامورين محل را  ترك و  به خانواده عشاير  بختياري در حومه مسجد سليمان پناه مي برد
.وی  پس از بهبودي جهت جلوگيري از شناسايي توسط مامورين ساواك به زادگاه پدري خود دهدز و سپس به آبادان مي رود و پس از مدتي جهت پيگيري ادامه مبارزات به مسجد سليمان بر مي گردد تا سرانجام در تاريخ 24/10/57 در سن 19 سالگي  و مصادف با روز  تولدش در حالی  كه با دوستان خود در حال انتقال مجروحين تظاهرات به بيمارستان بودند توسط مامورين گارد شهرباني از ناحيه سينه مورد اصابت قرار مي گيرد و در حالي كه زير لب درود بر خميني و مرگ بر شاه مي گفت به درجه رفيع شهادت نائل گردید و در سيل عظيم مردم شهيد پرور مسجد سليمان در قبرستان كلگه اين شهر به خاك سپرده شد.
 
آسماری نیوز