خسارت۵۰۰میلیونی سیل به منازل و زیرساخت های مسجدسلیمان + تصاویر
خسارت۵۰۰میلیونی سیل به منازل و زیرساخت های مسجدسلیمان + تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها//اسفندیار باقری سرپرست شهرداری مسجدسلیمان در رابطه با خسارت های بارندگی دو روز گذشته به زیرساخت های شهری مسجدسلیمان گفت : در پی بارندگی شدید دو روز گذشته چندین خانه مسکونی در مناطق مختلف شهرستان از جمله نفتک ,مالجونکی,سبزآبادو باغ سوکیا دچار آب گرفتگی و آسیب شدند که نیروهای خدماتی شهرداری […]

سایت خبری شهر اولین ها//اسفندیار باقری سرپرست شهرداری مسجدسلیمان در رابطه با خسارت های بارندگی دو روز گذشته به زیرساخت های شهری مسجدسلیمان گفت : در پی بارندگی شدید دو روز گذشته چندین خانه مسکونی در مناطق مختلف شهرستان از جمله نفتک ,مالجونکی,سبزآبادو باغ سوکیا دچار آب گرفتگی و آسیب شدند که نیروهای خدماتی شهرداری تا نیمه های شب گذشته عملیات آوار برداری و امداد رسانی به این  خانه ها را انجام دادند .

وی افزود : بدلیل ساختار هندسی معابر شهرستان برخی نقاط شهری در بارندگی های شدید دچار اب گرفتگی می شوند که در بارندگی اخیر خیابان روبروی ترمینال ولیعصر(عج) , مسیر منطقه هشت بنگله و چند نقطه دیگر دچار آب گرفتگی شدند .

باقری با اشاره به فرسودگی پل های سطح شهر ادامه داد : پل های عبوری در سطح شهر بدلیل فرسودگی در چنین مواقعی بحران زا هستند . روز گذشته پل منطقه مالجونکی و یک پل در منطقه مالکریم بدلیل ارتفاع کمی که دارند دچار آبگرفتگی و خسارت شدند  .

باقری تاکید کرد : در بارندگی های شدید بیشترین آسیب به منازل مسکونی وارد می شود که  در معرض سیلاب هستند , خانه هایی  که در شیب های تند و در دامنه کوهها ساخته می شوند در مسیر سیلاب قرار می گیرند و بدلیل نداشتن  استحکام لازم دچار آسیب می شوند .

وی از برآورد نسبی خسارت های بارندگی اخیر در مسجدسلیمان خبر داد و اظهار داشت :  براساس برآورد انجام شده  تا کنون حدود ۵۰۰میلیون تومان خسارت به زیر ساخت های شهری و منازل مسکونی  وارد شده است  .

سرپرست شهرداری مسجدسلیمان ضمن تقدیر از همکاری شرکت بهره برداری  نفت و گاز مسجدسلیمان با شهرداری در  امداد رسانی در شرایط بحرانی تاکید کرد : در حین انجام عملیات امداد رسانی به نقاط حادثه دیده شرکت نفت مسجدسلیمان همکاری خوبی با شهرداری داشته اما متاسفانه اداره آب و فاضلاب شهرستان همکاری و هماهنگی قابل قبولی در شرایط بحرانی ندارند .

مرجع:آسماری نیوز