حجت الاسلام امینی: شاید فاجعه پتروشیمی ماهشهر،آه مسجدسلیمان نسبت به حقوق پایمال شده اش از وزارت نفت بود
حجت الاسلام امینی: شاید فاجعه پتروشیمی ماهشهر،آه مسجدسلیمان نسبت به حقوق پایمال شده اش از وزارت نفت بود

شهر اولین ها//عزت الله قاسمی: حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) گفت: حضرت حمزه کسی بود که تا آخر پای حرف حق ایستاد و ناجوانمردانه او را زدند تا فراموش نکنیم همیشه خوبان را از پشت سر مورد هدف […]

شهر اولین ها//عزت الله قاسمی: حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) گفت: حضرت حمزه کسی بود که تا آخر پای حرف حق ایستاد و ناجوانمردانه او را زدند تا فراموش نکنیم همیشه خوبان را از پشت سر مورد هدف قرار می دهند.

 وی ادامه داد: در سالروز رحلت حضرت شاه عبدالعظیم قرار داریم، خداوند را شاکریم با گذشت حدود ۴۰ سال از انقلاب، حضور مردم به سمت معنویات کاسته نشده است. ما هم باید یاد بگیریم به امامزاده های منطقه امان بیشتر توجه کنیم. به هفت شهیدانی که شجره دارد و قرار است انشالله با کمک شهرداری و دیگر مسئولان تا ۸ ماه آینده صحن آن ساخته شود…

نماینده ولی فقیه ادامه داد: بارها گفته ام ای کاش به جای این ۱۷۰ چاه نفت در منطقه, امامزاده های اطراف در مسجدسلیمان بودند مطمئن باشید که آبادانی شهر بهتر از الان بود. جوانان ما بدانند نفت برای ما بدبختی آورد. نفت یعنی ورود استعمار، یعنی ورود بیگانه و چپاولگری آن وقت بعضی ها می گویند ۵ خرداد روز این چپاولگری را بگذارید روز مسجدسلیمان. ۵ خرداد روز نفت و گاز است، نه روز مسجدسلیمان.

حجت الاسلام امینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همه از امام جمعه انتظار دارند مشکلات شان را حل کند. فقیر، غنی، پزشک، دانشجو ، بیکار و… بارها گفته ام کار امام جمعه یک کار فرهنگی ست اما هنوز هم تا یکی عزل و یا نصب می شود می گویند دست امام جمعه در کار است.

حجت الاسلام امینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جوانان نسبت به دولت ها تعصب بی جا نداشته باشند. باید تعصب مان نسبت به منافع ملی و دینی باشد. این یک واقعیت است که همه دولت ها نقاط ضعف و قوت هایی داشته و دارند.

حجت الاسلام امینی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به انتخاب فقهای شورای نگهیان گفت: مسجدسلیمانی ها چندین نوبت مزه بزرگواری شورای نگهبان را چشیده اند. اگر شورای نگهبان نبود محکوم به استبداد بودیم. محکوم به شاهان کوچک، به شاهانی که می آیند در یک منطقه و می خواهند خلاف قانون حرکت کنند…

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با حقوق های چند صد میلیونی بعضی از مدیران گفت: رییس بانک رفاه کارگران غیر از حقوق ۲۳۵ میلیونی ۱۷۰ میلیارد تومان هم وام گرفته است. بنده ضمن انتقاد به دولت های گذشته تاکنون اول از همه به سازمان بازرسی کل کشور انتقاد می کنم… در همین شهر سند آورده اند برای من فلان شخص حقوقش ۳۰ میلیون تومان و ۸ میلیون تومان فقط اضافه کاری اش شده است. مرگ بر این حقوق های ۳۰ میلیونی و اضافه کاری های ۸ میلیونی، بعد مدارس و مساجدمان کولر ندارند.

وی ادامه داد: ما نباید نسبت به چنین مسائلی بی تفاوت باشیم و سکوت کنیم. نباید در ارتباط با آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر سکوت کنیم و چشمان مان را ببندیم. باید مسئولین واکنش نشان بدهند با  گذشت ۲۸ ساعت  از آتش سوزی پتروشیمی مدیر پتروشیمی حضور نداشت و صدها میلیون یورو دود شد و به هوا رفت.

حجت الاسلام امینی خطاب به وزیر نفت عنوان داشت: آقای وزیر نفت،شاید فاجعه پتروشیمی ماهشهر،آه مسجدسلیمان نسبت به حقوق پایمال شده اش از وزارت نفت بود که جای تاسف دارد برای چنین مجتمع های عظیم پتروشیمی یک سازمان قوی آتش نشانی وجود ندارد.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از استاندار خوزستان گفت: مصاحبه ای از دکتر شریعتی خواندم که خوشحال شدم وقتی گفت: تعریف و تمجید بس است ما آمده ایم که کار کنیم تا مشکلات مردم کم تر شوند. همچنین در سایت ها دیدم در ارتباط با مشکلات مسجدسلیمان دستوراتی دادند که جا دارد از ایشاkن تشکر کنم. از همین جا هم از ایشان می خواهم نظارت شان را نسبت به مدیران استانی بیشتر کنند… در بعضی از سایت ها خواندم در حالی که این روزها بحث حقوق های چند صد میلیونی و حیف و میل اموال بیت المال است بعضی از این مدیران در سوئیس به سر می برند که امیدوارم اشتباه باشد.

امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به سخنان اخیر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با انتقال آب کارون به کرمان واکنش نشان داد و گفت: بعضی ها برای دفاع از شهر و استان شان از هیچ کوششی دریغ نمی کنند اما ما  با وجود این همه سرمایه استانی و ملی نتوانسته ایم آن گونه که باید از تضییع حقوق این مردم جلوگیری نماییم. وی با بیان این که نفت مان را بردند، گازمان را بردند بدون آن که عوارضش را بدهند حالا می خواهند آب مان را هم ببرند به سخنان خود پایان داد.