حجت الاسلام امینی:مسکن و شهرسازی  وشورای شهر می توانند با محوریت شهرداری با این مفاسد زمین خواری در شهرمان برخورد کنند
حجت الاسلام امینی:مسکن و شهرسازی  وشورای شهر می توانند با محوریت شهرداری با این مفاسد زمین خواری در شهرمان برخورد کنند

سایت خبری شهر اولین ها// حجت الاسلام امینی تاکید کرد: روحانیت, نخبگان, معلمان و دانشگاهیان همه و همه باید دامن بزنیم به فرهنگ خیر و وقف و بگوییم. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک […]

سایت خبری شهر اولین ها// حجت الاسلام امینی تاکید کرد: روحانیت, نخبگان, معلمان و دانشگاهیان همه و همه باید دامن بزنیم به فرهنگ خیر و وقف و بگوییم.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: خداوند فرموده در این ماه بیاد قیامت باشید و در این ماه صدقه دهید  و به فقرا و نیازمندان کمک کنید.

وی افزود: در منطقه ما  وقف و صدقه کمتر دیده  می شود,این یک درد و گرفتاری است که باید  نخبگان و بزرگان منطقه مان مرتب این موضوع را بیان کنند چرا که یکی از  علل وجود  این همه فقیر و نیازمند در منطقه ما در عدم دین رفتاری ماست.

حجت الاسلام امینی ادامه داد: این همه ولخرجی می کنیم اما توجهی  به نیازمندان نداریم. تشنگی و گرسنگی ما برای پیامبر(ص) سودی ندارد اما می خواهند چشم و گوش ما باز شود و به گرفتاران کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در حد توانمان باید حرمت این ماه را حفظ کنیم  اظهار داشت : وقتی کوچک ترین بی احترامی به یکی از سنن ملی مان  می شود چقدر ناراحت می شویم همان گونه  هم باید برای احکام خدا  حریم و حرمت قائل شویم و بین دوستان و آشنایان همه را دعوت به روزه داری کنیم.

نماینده ولی فقیه در مسجدسلیمان عنوان داشت:  ایل و تیار ما استعدادهای فوق العاده دارند اما خدمت بهشان کم شده است ,بارها گفتیم و باز هم باید بگوییم که همین شاهان و قاتلان شهید علیمردان خان بختیاری بودند که دانشگاه و حوزه علمیه به ما ندادند  و همین مسائل موجب عقب ماندگی منطقه ما و استان های بختیاری نشین شد.

وی تصریح کرد: ماه رمضان یعنی بسیج همگانی, فرهنگ قرانی و فرهنگ بسیج همگانی که  ملت و امت است نه دولت و حکومت ,دولت خیلی نمی تواند کاری بکند و  اسلام هم  می گوید ملت باید با صدقه دادن و کمک به نیازمندان بیایند و گره گشایی کنند.

امینی تاکید کرد: روحانیت, نخبگان, معلمان و دانشگاهیان همه و همه باید دامن بزنیم به فرهنگ خیر و  وقف و بگوییم   این همه رویکرد به قبرستان و سنگ های گران قیمت برای قبر ها نداشته باشیم . غذاهایی که ما در مراسمات فاتحه خوانی ها می دهیم سیر را سیرتر می کند اینها اشکال دارد و باید این پولها را به نیازمندان و بیکاران کمک کنیم.

وی با بیان اینکه این پولها باید خرج مفاخر مان بشود ادامه داد: مردمی که اگر  کوچکترین بی احترامی به یکی از بزرگان شان  شود معترض می شوند باید بدانند که  این فر هنگ مداری نیست. چهار دوره کتاب شهید علیمردان خان را چاپ کردیم  اما هزینه چاپ را از ترک ها و کردها گرفتیم.

وی افزود: میلیاردها تومان برای مراسم سوگواری هزینه می کنیم اما مدارسمان کمبود امکانات دارند.

امام جمعه مسجدسلیمان خاطر نشان کرد: یکی از دکترهای همشهری مان در تهران لطف کردند و حدود صد ویزیت رایگان را برای بیماران نیازمند شهرمان اختصاص دادند تا بصورت رایگان درمان شوند  اینها را باید برای مردم بگوییم و احترامشان کنیم.

وی تاکید کرد: باید این تیر و تفنگ ها  را از مراسمات  فاتحه  بیرون ببریم و  هموطنانمان را نکشیم, اینها افتخار نیست, افتخار به برادری و همدلی  و  به  حفظ میراث های فرهنگی مان است و هرکسی به هر سبکی عیار مردمان ما را بالا ببرد وظیفه داریم از او تجلیل کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان اظهار داشت: جلسه شورای فرهنگ عمومی را با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد شهرمان و مدیریت جدیدش برگزار کردیم و بر قانون مداری,فساد ستیزی تاکید کردیم که راه پیشرفت قوم  و منطقه مان مبارزه  با همین هاست.

امام جمعه مسجدسلیمان تصریح کرد: مسجدسلیمان مثل گذشته نیست و حاشیه گویی ها تمام شده, مردم در مسیر اخلاق هستند و در شورای فرهنگ عمومی مصوب کردیم به اخلاق مداری دامن بزنیم .در همین انتخابات اخیر دیدیم رقابت پرشور و همه طوایف بودند و دو عزیز راه یافته به دور دوم چه جشن برادرانه ای برگزار کردند اینها موجب دلگرمی مردم می شود.

وی تاکید کرد: چشم امید بسته ایم به این همدلی ها وبرادری ها وجوانان ما باید بدانند که می توانیم منطقه و ایلمان را نمونه کنیم با حفظ احترام همه اقوام و در پیش گرفتن راه صراط مستقیم.

امام جمعه مسجدسلیمان با تاکید بر اینکه باید با زمین خواری در مسجدسلیمان مبارزه شود گفت: از شورای شهر و شهردار محترم تشکر می کنم که یک زمین سه هزار متری که بیخود و بی جهت تصرف شده بود را  رفع تصرف کردند و امید داریم این راه را ادامه دهند.

وی ابراز امیدواری کرد: اداره مسکن و شهرسازی  وشورای شهر می توانند با محوریت  شهردار و دیگر مسئولان با این مفاسد زمین خواری در شهرمان برخورد کنند.

آسماری