حجت الاسلام امینی:در روزخبرنگار آنچنان که باید از خبرنگاران مسجدسلیمان قدرشناسی نشد
حجت الاسلام امینی:در روزخبرنگار آنچنان که باید از خبرنگاران مسجدسلیمان قدرشناسی نشد

شهر اولین ها// حجت الاسلام امینی گفت:دهها مدیر و مسئول در شهرمان داریم اما در روز همایش جز امام جمعه و فرماندار و چند مدیر انگشت شمار دیگر کسی نیامده بود. به گزارش شهر اولین ها ،حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان درخطبه های این هفته نماز جمعه با گرامی داشت دهه کرامت و تبریک […]

شهر اولین ها// حجت الاسلام امینی گفت:دهها مدیر و مسئول در شهرمان داریم اما در روز همایش جز امام جمعه و فرماندار و چند مدیر انگشت شمار دیگر کسی نیامده بود.

به گزارش شهر اولین ها ،حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان درخطبه های این هفته نماز جمعه با گرامی داشت دهه کرامت و تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) گفت: مردم ما بزرگترین وعظیم ترین سرمایه مملکت خود را وجود امام رضا(ع) می دانند که در هر ساله دهها میلیون نفر به زیارت بارگاه این امام عزیز می روند و مردم ما معتقدند امام رضا(ع) با ورودشان به ایران مهربانی و معنویت را بیش از پیش به ما مردم ایران ارزانی کرد.

وی با بیان اینکه در زمان غیبت امام عصر حکومت تعطیل نیست اظهار داشت:کف ولایت آل رسول این است که حکومت تشکیل می دهند و امام فرمودند هرکسی موضوع ولایت فقیه را نفهمد مزه فقه و معارف دینی را نچشیده است.

وی در رابطه با ضرورت وجود حاکم و ولی امر مسلمین گفت:چنین حاکمی باید شرایطی همچون عدل,علم ,عقل و ایمان داشته باشد نه خیانت پیشگان فاسدی مانند شاهان عربستان که ارتباط با غرب وصهیونیسم دارند و بیش از یک سال است شیعیان یمن را قتل عام می کنند..مکه بدست چنین افرادی افتاده است چراکه عالم یک میلیاردی مسلمانان توجهی به ضرورت حاکمیت ,مدیریت و ولایت فقیه ندارند.

حجت الاسلام امینی در رابطه با اهمیت حضور در نماز جمعه گفت:پیامبر اکرم (ص) فرمودند نماز جمعه حج فقرا است اما برخی ها برای شرکت در نماز جمعه تنبلی می کنند و حتی برخی مدیران  تا زمانی که مدیر هستند در نماز جمعه شرکت می کنند,اینها معرفت شان به ائمه اطهار کامل نیست.

وی علت وجود برخی ضعف ها در داخل کشور را عدم گوش سپاری به فرامین ولی فقیه دانست و تصریح کرد: چه امروزه و چه در دوره امام(ره) هرجا یک  مشکلی پیش آمده به این دلیل بوده که دولتمردان ما از روی غرور و تکبر به فرامین روشنگرانه رهبر انقلاب توجه نکردند.

امینی تاکید کرد:تجربه نشان داده هرجا بیشتر به ائمه اطهار نزدیک شدیم بهره های عالی تر بردیم و راه مقاومت, استقامت و ایثار را ادامه خواهیم داد و به فضل خدا در دنیا الگوی مقاومت واستقامت هستیم.

امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور ترکیه به روسیه عنوان داشت:تحلیل گران سیاسی منطقه این سفر را پیوستن کشور ترکیه به محور مقاومت قلمداد کردند,دختران و پسران ما  بدانند که انقلاب ومقاومت منطقه ما را  نباید بی مبنا و بی ریشه بدانند بلکه مبنا وریشه تاریخی هزاران ساله دارد که به کربلا و رسول خدا ختم می شود. راهی که مردم ایران در 22بهمن سال 57 گشودند به گونه ای که آقای اردوغان در مصاحبه های متعدد خود بعد از کودتای نافرجام ترکیه گفتند متاسفم که 50 سال فریب اروپا را خوردیم و 5 سال اخیر هم با مداخله در کار سوریه فریب آمریکا و عربستان را خوردیم.

وی تاکید کرد:کودتای ترکیه نشان داد که ما یکبار دیگر متوجه شویم نمی توان به آمریکا و غربی ها تکیه کرد و خوشبین بود.اعتماد و خوشبینی که علیرغم تذکرات مکرر رهبر انقلاب متاسفانه در برخی مسئولین کشورمان نشانه هایی از آنرا می بینیم.

امام جمعه مسجدسلیمان با انتقاد قراردادهای اخیر وزارت نفت گفت: از وزارت نفت که به نام قراردادهای محرمانه درپی بستن قراردادهای نفتی با دشمنان غیر قابل اعتمادمان هستند گلایه داریم.تا الان بیش از 100 مورد اشکال به قراردادهای نفتی گرفته شده است. رهبر انقلاب به دفاع از جوانان دانشجوکه به میدان آمدند و از انعقاد این قراردادها جلوگیری کردند.این قراردادها تاکنون 16 مرتبه مرور شده و اشکالات پر از خیانت در این قراردادها اصلاح شده است.

وی ادامه داد:چه کسی  به وزیر نفت  اجازه داده که چنین قراردادهایی بسته شوند؟ ما نباید با سرمایه های مردم مان از در معامله با مشتی خیانتکار بنام شرکت های ارپایی و غربی غیر قابل اعتماد بر آییم.

نماینده ولی فقیه در مسجدسلیمان با انتقاد از رئیس مجلس شورای اسلامی گفت :مجلس شورای اسلامی حق دارد در ریز و درشت امورات مملکت دخالت کند اما در رابطه با قراردادهای نفتی رئیس مجلس شورای اسلامی گفتند نیازی به ورود مجلس در این قراردادها نیست.

وی تاکید کرد:ما در امتداد برخورد با خائنانی که حقوق های نجومی می گرفتند در مقابل این قراردها می ایستیم. بنده به عنوان امام جمعه پایتخت نفتی خاورمیانه  و شهری که اولین چاه نفت خاورمیانه در آن کشف شد به دفاع از حقوق ملت و به دفاع از رهبرم و بیکاران کشورمان در مقابل این قراردادها حرف برای گفتن داریم و انتظار داریم اجازه دهند نخبگان و کارشناسان بر این قرادادها نظارت کنند.

حجت الاسلام امینی با اشاره به بدعهدی غربی ها در جریان مذاکرات هسته ای تصریح کرد: ما در مذاکرات هسته ای بیش از صد در صد به تعهداتمان عمل کردیم اما آمریکایی ها 20 درصد هم وفای به عهد نکردند.

امینی افزود:به آن پیرمرد 81 ساله که در اجتماع مدیران آموزش و پرورش کشور حاضر می شود  و بجای اینکه درس عدالت و امید بدهد کلید می زند به انتخابات سال آینده  و از الان برای انتخابات گزینه تعیین می کند به ایشان عرض می کنم که از تریبون نمازجمعه مسجدسلیمان یاد بگیرید که هیچ تعصب جناحی ندارد.

امام جمعه مسجدسلیمان با تبریک روز خبرنگار گفت:خبرنگاران فرهنگ ساز هستند و بیاییم به فرهنگ سازی درمنطقه مان دامن بزنیم که مشکل اصلی منطقه ما فرهنگ است و یکی از محورهای فرهنگ قدر شناسی است.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت روز خبرنگار در مسجدسلیمان افزود:روزخبرنگار آنچنان که باید از خبرنگاران مسجدسلیمان  قدرشناسی می شد انجام نشد,دهها مدیر و مسئول در شهرمان داریم اما در روز همایش جز امام جمعه و فرماندار  و چند مدیر انگشت شمار دیگر کسی نیامده بود.

حجت الاسلام امینی با تشکر از سپاه و بسیج  گفت:سپاه و بسیح علیرغم حضور در دهها محور و میدان داخلی و بین المللی اما با همه کمبودهای موجود از تربیت نوجوانان دریغ نکرده و هفته گذشته از شهر خودمان جمعی ازجوانان و نوجوانان مسجدسلیمان را در یک اردوی تربیتی  راهی مرقد مطهر امام رضا(ع) کردند.

امام جمعه مسجدسلیمان در پایان ضمن تاکید بر اینکه  نباید به  اختلافات در شهرمان دامن بزنیم اظهار داشت:اجازه ندهیم افرادی دامن بزنند به اختلافات بین مسئولین شهرمان.به امید خدا راهمان را پیدا کردیم و رو به جلو می رویم و امیدواریم مدیران و نماینده شهرمان  دوران کاری شان را به امید فتح قله ها باشد ومشکلاتمان راریشه کن کنیم و امید و اتحادمان رابیشتر کنیم./آسماری