حاجتی عنوان کرد : آغاز سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از ۳ مهرماه
حاجتی عنوان کرد : آغاز سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از ۳ مهرماه

شهر اولین ها//پیش از ظهر امروز چهارشنبه جلسه هماهنگی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ با حضور اصحاب رسانه و قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری استان خوزستان برگزار شد به گزارش شهر اولین ها ، امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان عنوان کرد : در سرشماری سال ۹۵ برای نخستین […]

شهر اولین ها//پیش از ظهر امروز چهارشنبه جلسه هماهنگی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ با حضور اصحاب رسانه و قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری استان خوزستان برگزار شد

به گزارش شهر اولین ها ، امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان عنوان کرد : در سرشماری سال ۹۵ برای نخستین بار در تاریخ سرشماری ایران بجای پرسشنامه ها و فرم های کاغذی امکان مشارکت هموطنان در سرشماری از طریق اینترنت و جمع آوری اطلاعات با ابزار الکتریکی تبلت فراهم شده است .
وی افزود : سرشماری اینترنتی از ۳ لغایت ۲۴ مهرماه سال جاری با مراجعه  سرپرست یا یکی از اعضای مطلع خانوار به سامانه اینترنتی سرشماری عموی نفوس و مسکن به آدرس www.sarshomari95.ir  , و تکمیل فرم خانوار اجرا می شود خانوارها میتوانند برای ویرایش اطلاعات خود از ۲۲تا ۲۴ مهرماه به سامانه سرشماری اینترنتی مراجعه و اطلاعات خود را ویرایش کنند.
حاجتی همچنین عنوان کرد :از تاریخ ۲۵ مهرماه لغایت ۲۵ آبان سال جاری ماموران سرشماری به صورت حضوری به محل زندگی خانواره ها مراجعه کرده و اطلاعات آنتان را جمع اوری میکنند لازم بذکر است  افرادی که از طریق اینترنتی فرم خانوار خود را تکمیل کرده اند تنها کافیست کد اماری خود را که از طریق سیستم کامپیوتری یا پیامک به آنها داده شده است را به مامور سرشماری بدهند و دیگر نیاز به سرشماری مجدد ندارند .
وی در خصوص  نگرانی برخی از مردم در مورد اینکه این سرشماری به یارانه ها مربوط میشود عنوان کرد : مردم هیچ گونه نگرانی در مورد اطلاعات شخصی خود نداشته باشند زیرا این اطلاعات محرمانه بوده و تحت هیچ شرایطی در اختیار هیچ فرد یا سازمانی قرار نمی گیرد و اطلاعات جمع آوری شده صرفا برای تهیه آمارهای کلی و عمومی استفاده می شود .
حاجتی  در مورد اینکه چگونه مردم مطلع شوند که کسی که به درب خانه آنها مراجعه کرده است مامور سرشماری است یا نه افزود :ماموران سرشماری ملبس به جلیقه ای به رنگ طوسی با آرم سرشماری در پشت آن و کارت شناسایی در سمت چپ روی جلیقه خود هستند و با استفاده از تبلت به جمع آوری اطلاعات می پردازند . و ساعت مراجعه آنان بین ساعت ۸صبح تا ۵ بعدازظهر می باشد.
وی در پایان افزود به ۱۰۰۰ نفر از کسانی که از طریق اینترنتی در سرشماری شرکت کنند جایزه یک میلیون تومانی تعلق خواهد گرفت و ما امیدواریم امسال اکثر آمار سرشماری از طریق اینترنتی انجام شود .