جیره بندی آب در مسجدسلیمان همچنان ادامه دارد
جیره بندی آب در مسجدسلیمان همچنان ادامه دارد

ادامه نارضایتی شهروندان از مشکلات تأمین آب شرب محلات/ عدم حضور مدیر آبفا طی بازدید سرزده نماینده مردم از اداره/ فرماندار مسجدسلیمان: مدیری که پاسخگو نباشد جایی در این شهرستان ندارد / پروژه تغییرات مدیریتی در آبفا کلید خورد؟!

شهر اولین ها// گذشت حدود یک ماه از آغاز مشکلات کم آبی و افت فشار آبرسانی به محلات مختلف مسجدسلیمان نارضایتی شهروندان را به اوج رسانیده است. هر چند که پیگیری ها و جلساتی نیز برای رفع این مشکل انجام گرفته اما همچنان جیره بندی آب در محلات مسجدسلیمان و آبرسانی با تانکر ادامه دارد.

به گزارش شهر اولین ها، مشکلات تأمین آب شرب مناطق مختلف مسجدسلیمان همچنان به قوت خود باقی است و می توان گفت بسیاری از شهروندان این روزها برای بهره مندی از آب شرب دشواری های زیادی را تحمل می کنند. آن هم زمانی که بیماری کرونا نفرات بیشتری را به کام مرگ می کشاند و نیاز به آب و رعایت بهداشت فردی بیش از هر زمان دیگری ضروری جلوه می نماید. از سوی دیگر اگر چه مدیرآبفا مسجدسلیمان طی سه سال اخیر دوبار بعنوان مدیر نمونه معرفی و مورد تجلیل قرار گرفته، اما عدم راهبرد مشخص و ادامه قطع آب و مشکلات شهروندان موجب شده تا نارضایتی ها از مدیر آبفا ادامه یابد. علاوه بر این جیره بندی آب در محلات مختلف و آبرسانی با تانکر، هدررفت آب بدلیل شکستگی های متعدد شبکه آبرسانی و اطلاعیه های اداره آبفا مبنی بر صرفه جویی در مصرف علیرغم هدرروی آب در افزایش سطح نارضایتی ها تاثیرگذار بوده است.
هر چند اقداماتی از جمله برگزاری نشست مشترک اداره آبفا شهرستان مسجدسلیمان و شرکت آب جنوب شرق استان با حضور فرماندار و مسئولان تاسیسات آبرسانی شهید بهنام محمدی و بازدید از تاسیسات آبرسانی با هدف حل مشکلات اخیر آب شرب و افت فشار آن در سطح شهرستان انجام گرفته است. اما به نظر می رسد که عدم حضور دائمی مدیر آبفا در منطقه در تداوم مشکلات فعلی بی تأثیر نبوده است.ضمن این که در بازدید اخیر نماینده مردم شهرستان از اداره آبفا که بصورت سرزده انجام گرفت هیهاوند مدیر آبفا در اداره حضور نداشت.

همچنین فرماندار مسجدسلیمان در جلسه شورای اداری شهرستان خطاب به مدیران پروازی گفت: مدیر بومی کسی ست که خود و خانواده اش در این شهر زندگی می کنند نه این که خانواده در شهرهای همجوار و خودش در حال تردد میان شهرهاست. وی ادامه داد: مدیران مسجدسلیمان باید ۲۴ ساعته در خدمت مردم باشند نه این که چند ساعت از وقت خود را صرف تردد میان شهرها کند.مدیری که فرزندش در مدارس این شهر درس نخواند چگونه می خواهد به حل مشکلات این مدارس کمک کند. وی ادامه پای خدمتگزاری به مردم خواهم ماند حتی اگر از این بایت لطماتی نیز بر من وارد شود. پاکدل همچنین گفته بود: تکریم ارباب رجوع اولویت اول ماست به همین دلیل از روز اول گفتم مدیری که پاسخگو نباشد جایی در این شهرستان ندارد.

با تمام این تفاسیر مشکلات آب شرب در بسیاری از مناطق شهرستان همچنان ادامه دارد و می توان گفت بخشی از نابسامانی وضعیت موجود به رویکرد مدیریتی آبفا در مسجدسلیمان برمی گردد. موضوعی که شاید به انجام تغییرات در این مجموعه مهم و خدمات رسان به شهروندان منجر شود.