چرا تیم های ورزشی مسجدسلیمان همچنان از مشکلات مالی رنج می برند ؟!
چرا تیم های ورزشی مسجدسلیمان همچنان از مشکلات مالی رنج می برند ؟!

شهر اولین ها// تیم های ورزشی مسجدسلیمان سالهاست که جهت اعزام به مسابقات استانی و کشوری و شرکت در مسابقات با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و با وجود بیان این مسائل از طریق رسانه ها ، باز هم این مشکلات به قوت خود باقی مانده است. به واقع چرا اینچنین است […]

شهر اولین ها// تیم های ورزشی مسجدسلیمان سالهاست که جهت اعزام به مسابقات استانی و کشوری و شرکت در مسابقات با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و با وجود بیان این مسائل از طریق رسانه ها ، باز هم این مشکلات به قوت خود باقی مانده است. به واقع چرا اینچنین است و این مشکلات همچنان ادامه دار می باشد؟

به گزارش شهر اولین ها، تیم های ورزشی مسجدسلیمان مدتهاست از مشکلات مالی رنج می برند و در آستانه اعزام به مسابقات مختلف استانی و کشوری همواره با کمبود بودجه مواجه هستند. مشکلی که با توجه به حضور تیمهای فوتبال جوانان آزادگان، نوجوانان و امیدهای نفت و نفتون مسجدسلیمان در لیگ های مختلف کشوری و همچنین سایر تیمهای ورزشی شهرستان با وجود خیل عظیمی از ورزشکاران مستعد مسجدسلیمان همچنان به قوت خود باقی مانده است…

بازگشت هزینه های ورزشی واحدهای تولیدی بر اساس تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده

اگر چه مدتهاست که با مطرح نمودن تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده و بازگشت هزینه های ورزشی واحدهای تولیدی بر این اساس ، می توان گفت تا حدود زیادی می توان به رفع موانع و مشکلات موجود کمک نمود اما همت جدی و پیگیری های مسئولین امر نیز در این راستا از اهمیتی جدی برخوردار می باشد.این تبصره از ماده ۳۸ به صراحت اعلام می دارد : در راستای اجرایی شدن تبصره ۲ ماده ۳۸و تایید فاکتورهای هزینه های ورزشی واحدهای تولیدی مقرر شد، تمامی واحدهای تولیدی که هرگونه هزینه ای در راستای ارتقای سلامت و تربیت بدنی پرسنل انجام داده اند چه از امکانات مجموعه های ورزشی تحت پوشش یا مجموعه های ورزشی خارج از پوشش آن اداره محترم استفاده نموده اند، بر اساس تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده هزینه های استفاده از فضاهای ورزشی و حتی تهیه نیازهای ورزشی اعم از لوازم ، وسایل و البسه برای پرسنل واحدهای تولیدی پس از تایید اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران، به ایشان قابل بازگشت می باشد.

اگر چه نکته مهم در این تبصره بر هزینه نمودن واحدهای تولیدی در راستای ارتقای سلامت و تربیت بدنی پرسنل واحدهای تولیدی  تأکید دارد ،اما با تعامل چند سویه میان واحدهای تولیدی،تیم های ورزشی و سازمانهای ذیربط می توان تا حدود زیادی به رفع مشکلات موجود در هزینه سالانه تیمهای ورزشی منجر شود.

امیدواریم تا فرماندار سختکوش، فعال و پیگیر شهرستان مسجدسلیمان با عنایت ویژه به این موضوع و ملزم نمودن واحدهای تولیدی و دستگاههای اجرایی ذیربط در اجرای تبصره مذکور در صورت صلاحدید در راستای بهبود وضعیت تیم های ورزشی شهرستان گام های مهمی را بردارد.