تأکید نماینده مسجدسلیمان بر اهمیت تجهیز امکانات پیش از وقوع حوادث
تأکید نماینده مسجدسلیمان بر اهمیت تجهیز امکانات پیش از وقوع حوادث

شهر اولین ها// نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس با تأکید بر این که هر دستگاهی بنا به ذات کاری خود باید ابزار مورد نیاز برای مقابله با حوادث را داشته باشد،‌ اظهار کرد: توجه به پیشگیری، آموزش و استفاده از امکانات موجود می‌تواند ما را با عوامل ثانویه کمتر درگیر کند. علی عسگر ظاهری  با […]

شهر اولین ها// نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس با تأکید بر این که هر دستگاهی بنا به ذات کاری خود باید ابزار مورد نیاز برای مقابله با حوادث را داشته باشد،‌ اظهار کرد: توجه به پیشگیری، آموزش و استفاده از امکانات موجود می‌تواند ما را با عوامل ثانویه کمتر درگیر کند.

علی عسگر ظاهری  با تأکید بر اینکه هرچه امکانات به‌روزتر و در دسترس‌تر باشند ایمنی هم بیشتر خواهد شد، گفت: قطعاً ارائه خدمات با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات در وقت طلایی می‌تواند از خسارت‌ها، صدمات و تلفات بیشتر پیشگیری کنند.

وی تصریح کرد: مشکلاتی که امروز در حوادث با آنها مواجه می‌شویم، مشکلات 5 یا 10 سال پیش نیست. شرایط امروز بسیار متفاوت از گذشته است. به عنوان مثال وقتی یک آتش‌سوزی رخ می‌دهد ممکن است نوع آن و ابزاری که برای اطفاء نیاز است متفاوت باشد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس، افزود: طبیعتاً ‌نوع پوشش و ابزار مقابله با حوادث باید متفاوت باشد از طرفی جمعیت هلال‌احمر کشور باید از ابزارهای به‌روز استفاده کند و نیروهای آموزش‌دیده بنا به شرایط لازم، آماده شوند تا بتوان به موقع پیش‌گیری کرد.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: البته جمعیت هلال‌احمر در این چند سال گذشته جهش خوبی داشته و از امکانات و تجهیزات لازم هم برخوردار شده اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

ظاهری در ادامه اظهار کرد: هر دستگاه، مجموعه یا موسسه و شرکت باید بنا به ذات کاری خود ابزار مورد نیاز برای مقابله با چنین حوادثی را تهیه کند و این سازمان‌ها به نوعی پشتیبان یکدیگر باشند.

وی تصریح کرد: امروز دغدغه ما حوادث عادی نیست بلکه ارائه آموزش‌های تخصصی به نیروهاست که توان مقابله با حوادث را داشته باشند.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس بر اهمیت تجهیز امکانات پیش از وقوع حوادث تأکید کرد و گفت: پیشگیری ارزان‌تر از درمان است. اگر جاده‌های خوبی داشتیم تلفات جاده‌ای کمتر بود و ایمنی افزایش می‌یافت، بنابراین در همه زمینه‌ها الزام توجه به پیشگیری، آموزش و استفاده از امکانات موجود می‌تواند ما را کمتر با عوامل ثانویه درگیر کند.