برگزاری گفتمان تخصصی انجمن های محیط زیستی و منابع طبیعی مسجدسلیمان و تعیین شورای هماهنگی سمن ها + تصاویر
برگزاری گفتمان تخصصی انجمن های محیط زیستی و منابع طبیعی مسجدسلیمان و تعیین شورای هماهنگی سمن ها + تصاویر

شهر اولین ها// ایمان کاهکش :گفتمان تخصصی انجمن های محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد. در این نشست که عصر امروز و با مشارکت حداکثری  سازمان های مردم نهاد شهرستان در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی برگزار گردید حاضرین در نشست پیرامون سه محور تشکیل شورای هماهنگی سمن های شهرستان، برنامه […]

شهر اولین ها// ایمان کاهکش :گفتمان تخصصی انجمن های محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد. در این نشست که عصر امروز و با مشارکت حداکثری  سازمان های مردم نهاد شهرستان در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی برگزار گردید حاضرین در نشست پیرامون سه محور تشکیل شورای هماهنگی سمن های شهرستان، برنامه ریزی فعالیتهای ۶ ماهه و تشکیل دبیرخانه و دفتر موقت انجمن ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش شهر اولین ها ،در گفتمان تخصصی انجمن های محیط زیست و منابع طبیعی مسجدسلیمان که عصر امروز برگزار شد جزئیات اجرای طرح سفیران سبز محلات مورد بررسی قرار گرفت. این طرح از مهرماه در محلات مختلف شهرستان و با هدف مشارکت اهالی مناطق مختلف در طرح نهالکاری تپه های مشرف به محلات و نگهداری و آبیاری درختان توسط آنان اجرا خواهد شد. طرح افتتاح حساب سبز و معرفی آن به ادارات و پرسنل تابعه جهت حمایت مادی از فعالیتها و برنامه های محیط زیستی، برنامه ریزی جهت کاشت نهال مطابق با برنامه زمانی بارش ها، اجرای برنامه های محیط زیست به صورت رقابتی در مدارس جهت افزایش انگیزه دانش آموزان، طرح اجرای نهالهای گلدار در بلوارها و فضای سبز شهری و اهدای نهالهای رایگان در بین شهروندان بجای توزیع نذری طی دهه محرم از جمله ایده های ارائه شده توسط حاضرین بود.

مصوبات دیگر این نشست که پس از بحث، تبادل نظر و ارائه راهکار توسط حاضرین مورد تأئید اکثریت قرار گرفت به شرح زیر می باشد:

-طی یک هفته آینده پیگیری ها و تحویل مکان دفتر موقت انجمن های محیط زیستی شهرستان صورت خواهد گرفت تا برنامه ریزی های آتی جهت انجام نشست ها ، تهیه و تنظیم آرشیو و سایر فعالیتهای زیرساختی در دفتر سمن ها صورت پذیرد.

– انجمن های محیط زیستی شهرستان ضمن تدوین و برنامه ریزی جهت اجرایی نمودن طرح و فعالیتهای خود طی ماههای آتی ، لیستی از این برنامه ها را جهت همگرایی و هم افزایی بیشتر سمن ها به شورای هماهنگی تحویل خواهند نمود.

-در آینده ای نزدیک و طی نشستی مقررات و قوانین محیط زیستی به عموم آموزش داده خواهد شد و نماینده حقوقی سمن ها نیز جهت پیگیری امور حقوقی و قضایی مربوط به مطالبات عمومی انجمن ها تعیین و معرفی خواهد شد.

-اجرای طرح های آموزشی و فرهنگ سازی در مدارس با حضور دبیران و معلمین عضو سمن های محیط زیستی انجام و طرح های پیشنهادی اعضا در اینخصوص نیز گردآوری و اجرا خواهد شد.

-با توجه به در پیش بودن ماه محرم مقرر گردید تا با اطلاع رسانی و دریافت نذورات خشک شهروندان از قبیل مواد اولیه تشکیل دهنده نذوراتی همچون آش ،شله زرد و… ، این نذورات به خانوارهای کم بضاعت و مستمند تحویل گردند.

-طی هفته های آینده اعضای شورای هماهنگی سمن ها ضمن بازدید میدانی از طرح و برنامه های انجام شده در سالهای اخیر بویژه نهالکاری ، به بررسی مشکلات و رفع آنها اقدام نمایند.

-تأکید بر اجرای طرح شورایاری در محلات که چندی پیش با سرپرست شهرداری مطرح شده بود با پیگیری مجدد شورای هماهنگی سمن ها جهت برگزاری انتخابات در محلات و تعیین شورایارها انجام خواهد شد.

-برگزاری نشست و تعامل بیشتر با ائمه جماعت جهت ارائه مطالب و نکات ممحیط زیستی در خطبه های نمازجماعت در مساجد صورت خواهد گرفت.

در این نشست که با حضور نمایندگان و تنی چند از اعضای انجمن های دیده بان دوستداران محیط زیست (نگین ایران زاگرس سابق)، همیاران محیط زیست ، موسسه فرهنگی بلوط زاگرس، بانوان سبز اندیش آسماری ، طنین طبیعت زاگرس ، سفیران سبز پارسوماش ، پویشگران طبیعت گردی پارس و نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان برگزار شد همچنین انتخابات جهت تعیین اعضای شورای هماهنگی سمن های محیط زیست و منابع طبیعی مسجدسلیمان با حضور ۱۰ کاندیدا انجام گرفت و در نهایت نفرات ذیل بعنوان اعضای شورای هماهنگی سمن ها انتخاب شدند:

۱-خانم شیرانی پور ۱۹ رأی

۲-خانم نوذرپور ۱۹ رأی

۳- خانم گله داری ۱۸ رأی

۴- آقای امیر مهرابی ۱۸ رأی

۵-آقای غلامرضا خلیلی ۱۷ رأی

۶- آقای ایمان کاهکش ۱۷ رأی

۷- آقای ساسان شهنیانی ۱۷ رأی

شایان ذکر است که در خاتمه نشست مقرر گردید تا اعضای شورای هماهنگی ضمن پیگیری مصوبات گفتمان امروز ، تصمیمات مقتضی و برنامه ریزی های مرتبط با سمن های محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان را اتخاذ نموده و عملکرد این شورا پس از شش ماه و طی نشستی بر اساس معیار و شاخص های تعیین شده مورد ارزیابی قرار گیرد.