برگزاری مراسم نهمین سالگرد درگذشت “بهمن علاء الدین” + تصاویر
برگزاری مراسم نهمین سالگرد درگذشت “بهمن علاء الدین” + تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها//مراسم نهمین سالگرد درگذشت شاعر و خواننده بختیاری استاد بهمن علاءالدین در کرج برگزار شد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها به نقل از یافته، این مراسم عصر امروز با حضور خانواده آن مرحوم و جمعی از اصحاب فرهنگ و دوستدارانش در بقعه متبرکه امام‌زاده طاهر (ع) شهرستان کرج برگزار […]

سایت خبری شهر اولین ها//مراسم نهمین سالگرد درگذشت شاعر و خواننده بختیاری استاد بهمن علاءالدین در کرج برگزار شد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها به نقل از یافته، این مراسم عصر امروز با حضور خانواده آن مرحوم و جمعی از اصحاب فرهنگ و دوستدارانش در بقعه متبرکه امام‌زاده طاهر (ع) شهرستان کرج برگزار شد.
علی‌رضا کریمی نغمه‌پرداز بختیاری نیز که به‌عنوان مجری در برنامه حضور داشت در حین اجرای برنامه، ترانه‌های بهمن علاءالدین را بازخوانی می‌کرد و حاضرین هم با وی همخوانی می‌کردند.
در این برنامه با شکوه که در حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از دوستداران فرهنگ و ادب لر همراه بود، شاهنامه خوانی، خواندن شعر و مقاله، خواندن آواز بختیاری توسط برخی فرهیختگان انجام گرفت.
از دیگر نکات قابل‌ذکر، حضور برخی چهره‌های فرهنگی و ادبی لرستان در این برنامه بود و در بخشی از مراسم ” امین آزادی فر” خواننده لرستانی قطعاتی را اجرا کرد.
بهمن علاءالدین معروف به مسعود بختیاری خواننده، ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز نامی بختیاری است که آثار ماندگاری را در حوزه موسیقی و ترانه بختیاری از خود به یادگار گذاشته است.
خالق اثر ماندگار “مال‌کنون” مهرماه ۱۳۱۹ در شهرستان مسجدسلیمان به دنیا آمد و حاصل سال‌ها تلاش استاد بهمن علاءالدین در حوزه موسیقی بختیاری در قالب آلبوم‌های “مال کنون “، ” هی جار”، ” تاراز”، “بر افتو”،”آستاره” و ” ویر” در دسترس علاقه‌مندان به موسیقی بختیاری قرار گرفته است.
اسطوره‌ی آواز بختیاری پس از طی یک دوره بیماری کلیوی و عمل جراحی مثانه در “صبح‌گاه روز جمعه، دوازدهم آبان‌ماه ۱۳۸۵ “، پس از ۶۶ سال زندگی شرافتمندانه، به علت نارسایی قلبی در بیمارستان ” کسری” جهان‌شهر این شهر دربازکن را وداع گفت.
پیکر وی در جوار تربت برخی از هنرمندان برجسته ایران نظیر غلام‌حسین بنان، حبیب‌الله بدیعی، مرتضی حنانه، هوشنگ گل‌شیری و … در “بقعه امام‌زاده طاهر کرج” به خاک سپرده شد.
مراسم نهمین سالگرد درگذشت شاعر و خواننده لرزبان استاد بهمن علاءالدین در کرج برگزار شد.مراسم نهمین سالگرد درگذشت شاعر و خواننده لرزبان استاد بهمن علاءالدین در کرج برگزار شد.
مراسم نهمین سالگرد درگذشت شاعر و خواننده لرزبان استاد بهمن علاءالدین در کرج برگزار شد.
مراسم نهمین سالگرد درگذشت شاعر و خواننده لرزبان استاد بهمن علاءالدین در کرج برگزار شد.