برگزاری آئین بزرگداشت روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها در مسجدسلیمان
برگزاری آئین بزرگداشت روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها در مسجدسلیمان

سایت خبری شهر اولین ها//رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان گفت: آئین بزرگداشت روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها در مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، همزمان با روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها اداره محیط زیست مسجدسلیمان اقدام به اموزش در این زمینه و همچنین کاشت نهال در منطقه محافظت شده […]

سایت خبری شهر اولین ها//رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان گفت: آئین بزرگداشت روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها در مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، همزمان با روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها اداره محیط زیست مسجدسلیمان اقدام به اموزش در این زمینه و همچنین کاشت نهال در منطقه محافظت شده هفت شهیدان مسجد سلیمان کرد.

بهروز نجاتی ضمن گرامیداشت روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها بیان کرد: حفظ کیفیت و تأمین آب سالم از اهداف اصلی در بحث حفاظت از رودخانه‌ها بشمار می‌رود، رودخانه‌ها شاخص زیستگاه‌های آب‌های روان هستند که در مقابل آب‌های ساکن نظیر دریاچه‌ها و آبگیرها قرار دارند.

وی افزود: رودخانه‌ها جدا از تغییرات طبیعی امروزه تحت تاثیر فعالیتهای موثر انسانها، در معرض دگرگونی‌های عمیق قرار گرفته است. مهار رودخانه ها از طریق احداث سد، بهره‌برداری از شن و ماسه، آلودگی‌های ناشی از تخلیه فاضلاب‌های شهری و پسابهای کشاورزی، تخریب پوشش گیاهی حوزه آبخیزها هر یک به شکلی در دگرگونی محیط زیست رودخانه‌ها موثرند.

نجاتی عنوان نمود: پیامد های سوء این گونه فعالیت ها می تواند برای انسان بسیار گران تمام شود چراکه حیات اقتصادی و اجتماعی هر کشور به رودخانه ها وابسته است. بنابراین چنانچه رودخانه‌های کشور آسیب ببیند به طور حتم زندگی انسان نیز دستخوش آسیب می‌شود.

گفتنی است، در این برنامه مواردی همچون تعریف انواع رودخانه، اهمیت حفاظت از رودخانه، عوامل موثر در تغییر مقدار آب رودخانه در طول زمان، ارزش زیستگاهی و منابع آلاینده رودخانه ها برای حدود ۴۰ دانش‌آموز مسجد سلیمانی مطرح شد./تسنیم