برخورد قاطع با ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده شیمبار
برخورد قاطع با ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده شیمبار

سایت خبری شهر اولین ها// اداره محیط زیست اندیکا در اقدامی تحسین برانگیز با متخلفین و متصرفین اراضی ملی در منطقه حفاظت شده شیمبار برخورد خواهد نمود. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، در پی اقدام یکی از اهالی منطقه در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده شیمبار پس از […]

سایت خبری شهر اولین ها// اداره محیط زیست اندیکا در اقدامی تحسین برانگیز با متخلفین و متصرفین اراضی ملی در منطقه حفاظت شده شیمبار برخورد خواهد نمود.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، در پی اقدام یکی از اهالی منطقه در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده شیمبار پس از مدت‌ها پیگیری‌های حقوقی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا، سرانجام حکم تخریب و اعاده وضع به حال سابق یک قطعه از اراضی ملی منطقه حفاظت شده شیمبار از مراجع قضایی اخذ شد و بزودی اجرا خواهد گردید.

بدون شک جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفین در منطقه حفاظت شده شیمبار موجب تغییر نگرش اهالی منطقه به این سرمایه عظیم طبیعی گردیده و با تلاشی بیشتر در جهت حفاظت از این منطقه بکر اقدام خواهد شد.ضمن اینکه با برچیدن اماکن تجاری غیرمجاز شاهد رهاسازی پسماندها و آلودگی های زیست محیطی در این منطقه شیمبار نخواهیم بود.

لازم به ذکر است که منطقه حفاظت شده شیمبار بر اساس قانون برنامه پنچ ساله دوم و مصوبه شماره ۸۲ مورخ سال ۸۷  شورای عالی حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۷۹ به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست مصوب شد. هر چند به لحاظ وجود تالاب با ارزش شیمبار از گذشته مورد توجه جدی بوده است؛ ولی عملاً از تاریخ تصویب به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت مورد حفاظت قرار گرفته است.