بدبختی‌های مردم خوزستان بهترین سوژه عکاسان و خبرنگاران تهرانی
بدبختی‌های مردم خوزستان بهترین سوژه عکاسان و خبرنگاران تهرانی

سایت خبری شهر اولین ها//وقوع سیلاب در خوزستان و خسارت حداقل ۴ هزارمیلیاردی به کشاورزی و زیرساخت‌های این استان در روزهای اخیر از جمله حوادث تلخی است که فراموشی آن کمی زمان بر است. با وقوع این سیلاب برخی از خبرنگاران خوزستان برای حضور در محل وقوع سیلاب درخواست‌هایی به ارگان‌های مختلف برای پوشش این […]

سایت خبری شهر اولین ها//وقوع سیلاب در خوزستان و خسارت حداقل ۴ هزارمیلیاردی به کشاورزی و زیرساخت‌های این استان در روزهای اخیر از جمله حوادث تلخی است که فراموشی آن کمی زمان بر است. با وقوع این سیلاب برخی از خبرنگاران خوزستان برای حضور در محل وقوع سیلاب درخواست‌هایی به ارگان‌های مختلف برای پوشش این حادثه ارائه دادند.

بعد از درخواست‌های مکرر برخی از سازمان‌ها و ارگان‎ها اعلام کردند که نمی‌توانند امنیت جان خبرنگاران را تأمین کنند و به دلیل اینکه تعهدی در این باره نمی‌دهند، خبرنگاری را به محل وقوع سیلاب اعزام نکردند.

خبرنگاران و عکاسان خوزستانی با توجه به رسالت اجتماعی این شغل، خود را با هزینه شخصی و یا هزینه رسانه متبوع به محل وقوع سیلاب رساندند و گزارش‌هایی در این باره منتشر کردند که بعضاً این گزارش‌ها به مذاق مسئولان خوش نیامد.

متأسفانه در روزهای گذشته برخی از عکاسان تهرانی به همراه سازمان‌های امدادی مانند هلال احمر به مناطق سیل زده اعزام شدند و بدبختی‌های مردم خوزستان را به تصویر کشیدند تا آرشیو آنها از این اتفاق تلخ خالی نباشد.

اعزام این خبرنگاران در حالی انجام می‎شود که رسالت اکثر آنها ارائه بیلان کاری از خدمات ارگان متبوع است و نه به تصویر کشیدن زخم‌های مردم و کم‌کاری مسئولان. خوشبختانه در خوزستان خبرنگاران و عکاسان حرفه‌ای زیادی فعالیت می‌کنند که در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی افتخارآفرینی کرده اند.

به نظر می‌رسد مسئولان کشور به دنبال انعکاس واقعیت‌ها نیستند و به همین دلیل از خبرنگاران و عکاسانی استفاده می‌کنند که در روزگار بدبختی مردم به دنبال انعکاس تصاویر هنری هستند.

باید توجه داشت که حضور عکاسان و خبرنگاران بومی در مناطق سیل‌زده علاوه بر انتشار واقعیت‌ها، همکاری با ارگان‌ها و همدلی با مردم برای کاهش خسارات می‌شود.

کارون نیوز