اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی در گفتگو با فعال فرهنگی اجتماعی در شهرستان
اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی در گفتگو با فعال فرهنگی اجتماعی در شهرستان

شهر اولین ها// مهران زمانپور از جمله جوانان مومن و انقلابی شهرستان مسجدسلیمان است که طی سالهای اخیر نقش موثری در اجرای برنامه های متعدد فرهنگی داشته و این فعالیت همچنان ادامه دارد. وی دانش آموخته کارشناسی حقوق و مسئول فعلی هیأت امام عصر منطقه هنرستان می باشد.وی از جمله فعالان درحوزه سیاسی اجتماعی بشمار […]

شهر اولین ها// مهران زمانپور از جمله جوانان مومن و انقلابی شهرستان مسجدسلیمان است که طی سالهای اخیر نقش موثری در اجرای برنامه های متعدد فرهنگی داشته و این فعالیت همچنان ادامه دارد. وی دانش آموخته کارشناسی حقوق و مسئول فعلی هیأت امام عصر منطقه هنرستان می باشد.وی از جمله فعالان درحوزه سیاسی اجتماعی بشمار می رود که در این زمینه  فعالیت دارد.
از جمله مسئولیتهای دیگر وی می توان به موارد زیر اشاره کرد: مسئول هیأت محبین رضا منطقه بی بیان- مسئول هیأت امنای مسجد بی بیان- عضو شورای فرهنگی حوزه ۲ سپاه ناحیه مسجدسلیمان به مدت ۳ سال .

وی در خصوص اهم فعالیتهای فرهنگی خود طی سالهای اخیر عنوان داشت :برگزاری برنامه های فرهنگی به مناسبت عزاداری ائمه و یادواره شهدا ، همچنین اجرای مراسمات جشن های مذهبی همزمان با نیمه شعبان و ولادت ها از جمله برنامه های هیأت امام عصر بوده است.

زمانپور افزود: نقش هیأت های مذهبی و جایگاه مردمی آن بر هیچ کس پوشیده نیست و شاید بزرگ ترین پایگاه دینی ـ ملی در جامعه اسلامی ما هیأت ها و محافل مذهبی باشد. هر چه قدر، قدر و ارزش یک هیأت در میان مردم شناخته شده و والا باشد، میزان تأثیرگذاری آن بر مردم نیز بیش تر خواهد بود. باتوجه به این نقش ارزشمند، بسیاری از ضعف ها و قوت های فرهنگی را که در میان هیأتی ها و جوانان علاقه مند و محب اهل بیت(ع) دیده می شود، به نوعی می توان با هیأت های مذهبی و برنامه های آن مرتبط دانست.

این فعال فرهنگی خاطرنشان ساخت: هیئت های مذهبی می توانند در مسائل عمومی و فرهنگی تاثیرگذار بوده و دستیابی به این مهم همراه با ایجاد نظم و ترتیب در بین هیئت های عزاداری می تواند نشان دهنده حرکتی بزرگ را از عزاداری های به ویژه عزای ظهر عاشورا به تصویر بکشد. از اینسو مهم‎ترین ماموریت هیئت‎های مذهبی، رصد و ظرفیت یابی و استفاده بهینه از ظرفیت‎های فرهنگی و اجتماعی است   و امیدواریم تا در آینده ای نزدیک بتوانیم گامهای بزرگی در این راستا برداریم.

زمانپور تصریح کرد: تقویت ایمان، مبانی دینی و معنوی مردم و جوانان در کاهش آسیب ها موثر بوده و کسی که از پایه های دینی و ارزشی قوی برخوردار است به طور حتمی هیچ موقع به دنبال مسائل سوء فرهنگی و ناهنجاری ها کشیده نمی شود.

مسئول فرهنگی هیأت امام عصر با اشاره به جایگاه و اهمیت شورای هیئت های مذهبی گفت: شورای هیئت های مذهبی نقش بسزایی در هدایت تشکل ها مردمی داشته و هیئت های مذهبی با توجه به مردمی بودن کارکرد خوبی در ارتقاء سطح فرهنگی مردم برعهده دارند که نیاز به توجه بیشتری در این زمینه به این مجموعه ها و تشکل های مردمی است.

وی در خاتمه به حضور پر رنگ جوانان و نوجوانان در مراسمات محرم و صفر و دیگر برنامه های مذهبی اشاره کرد و گفت: حضور پرشور جوانان و نوجوانان در برپائی ایستگاه های صلواتی و ماشین نویسی یکی از برجسته ترین و نشان دهنده آثار گسترش فرهنگ حسینی در بین این قشر از جامعه است و این عشق و ارادات به دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) ، سدی محکم در برابر دشمنان اسلام  است.