ادامه گرد و غبار با غلظت کمتر/ خوزستان تعطیل نیست
ادامه گرد و غبار با غلظت کمتر/ خوزستان تعطیل نیست

شهر اولین ها//مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وضعیت گرد و غبار، از عدم تعطیلی ادارات و ارگان‌های استان در روز شنبه خبر داد. هاشم بالدی اظهار کرد: بنا بر پیش‌بینی‌های هواشناسی، امروز توده گرد و خاک از استان خوزستان خارج خواهد شد و غلظت خاک کاهش خواهد یافت ولی از آنجا که نوع […]

شهر اولین ها//مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وضعیت گرد و غبار، از عدم تعطیلی ادارات و ارگان‌های استان در روز شنبه خبر داد.

هاشم بالدی اظهار کرد: بنا بر پیش‌بینی‌های هواشناسی، امروز توده گرد و خاک از استان خوزستان خارج خواهد شد و غلظت خاک کاهش خواهد یافت ولی از آنجا که نوع خاک گرد و غبار روزهای گذشته از نوع ریزدانه بوده و اندازه ذرات آن در حد 2 میکرون است، میزان ماندگاری آن در جو زیاد است.

وی افزود: بنابراین پیش‌بینی می‌شود که امروز نیز گرد و خاک را در استان داشته باشیم و بر این اساس توصیه می‌شود که سالمندان، خردسالان و بیماران دارای مشکلات تنفسی از رفت و آمد در خارج از منزل خودداری کرده و افرادی که جهت انجام کارهای ضروری از خانه خارج می‌شوند، از ماسک استفاده کنند.

بالدی گفت: با توجه به این‌که غلظت گرد و خاک امروز نسبت به دو روز گذشته رو به کاهش است، تعطیلی ادارات و ارگان‌ها را در استان اعلام نکردیم.

مرجع / ایسنا