احیای رقص چوب بازی و موسیقی بختیاری (ساز و دُهُل) بعنوان بخشی از جاذبه های فرهنگی و گردشگری مسجدسلیمان
احیای رقص چوب بازی و موسیقی بختیاری (ساز و دُهُل) بعنوان بخشی از جاذبه های فرهنگی و گردشگری مسجدسلیمان

سایت خبری شهر اولین ها// مشاور میراث فرهنگی و امور گردشگری فرماندار مسجدسلیمان از احیای جاذبه های فرهنگی و گردشگری مسجدسلیمان از جمله رقص چوب بازی و موسیقی بختیاری (ساز و دُهُل) خبر داد. از سوی فرماندار مسجدسلیمان و طی حکمی شهرام امید مدیر فعلی موزه شهرستان مسجدسلیمان به عنوان مشاور میراث فرهنگی و امور […]

سایت خبری شهر اولین ها// مشاور میراث فرهنگی و امور گردشگری فرماندار مسجدسلیمان از احیای جاذبه های فرهنگی و گردشگری مسجدسلیمان از جمله رقص چوب بازی و موسیقی بختیاری (ساز و دُهُل) خبر داد.

از سوی فرماندار مسجدسلیمان و طی حکمی شهرام امید مدیر فعلی موزه شهرستان مسجدسلیمان به عنوان مشاور میراث فرهنگی و امور گردشگری فرماندار منصوب گردید. وی در گفتگوی کوتاهی با سایت خبری شهر اولین ها با بیان این مطلب که پیش از این دامنه فعالیتش در موزه شهرستان محدود شده بود اظهار داشت : اکنون امیدوارم تا در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بتوانیم فعالیتهایی در خور شأن شهرستان از برد نشانده تا گلگیر انجام دهیم .به همین منظور در تلاشیم تا جاذبه های فرهنگی و گردشگری مسجدسلیمان از جمله رقص چوب بازی و موسیقی بختیاری (ساز و دُهُل) را احیا کنیم.

امید افزود:قصد داریم تا برنامه توسعه گردشگری مسجدسلیمان را تدوین نموده و از طریق فرمانداری شهرستان آنرا اجرایی نماییم. اولین گام نیز احیای محوطه های تاریخی و باستانی شهرستان و آشتی دوباره شهروندان با این بناهای ماندگار خواهد بود.

مشاور میراث فرهنگی و امور گردشگری فرماندار همچنین به برگزاری جلسات و نشست های هفتگی در محل موزه مسجدسلیمان اشاره داشت و از کلیه علاقمندان به تاریخ و فرهنگ بختیاری دعوت نمود تا با حضور در اینگونه نشست ها در راستای ارتقاء فرهنگی جامعه اهتمام ورزند.