اجرای طرح ملی جنگلانه در مسجدسلیمان همزمان با سراسر کشور
اجرای طرح ملی جنگلانه در مسجدسلیمان همزمان با سراسر کشور

شهر اولین ها//همزمان با سراسر کشور طرح ملی جنگلانه در شهرستان مسجدسلیمان برگزار گردید. این برنامه که به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مسجدسلیمان و با مشارکت اداره محیط زیست،انجمن های مردم نهاد شهرستان و گردان سلمان بسیج در محدوده طرح جنگلکاری پارسوماش واقع در منطقه صفرآباد برگزار شد مورد استقبال قابل توجه شهروندان […]

شهر اولین ها//همزمان با سراسر کشور طرح ملی جنگلانه در شهرستان مسجدسلیمان برگزار گردید. این برنامه که به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مسجدسلیمان و با مشارکت اداره محیط زیست،انجمن های مردم نهاد شهرستان و گردان سلمان بسیج در محدوده طرح جنگلکاری پارسوماش واقع در منطقه صفرآباد برگزار شد مورد استقبال قابل توجه شهروندان قرار گرفت.

به گزارش شهر اولین ها، ایرج حاتمی رییس اداره منابع طبیعی مسجدسلیمان با بیان این مطلب که در این طرح بیش از ۳۰۰ اصله نهال کُنار و اکالپیتوس کشت شد افزود: تأکید مجموعه منابع طبیعی همواره اولویت کاشت گونه های بومی از جمله کُنار و برهان و کهور بوده و سال گذشته نیز در این منطقه ۱۷۰۰ اصله نهال کشت شده و تا پایان امسال نیز ۶۸۰۰ اصله نهال دیگر که عمدتاً گونه بومی کُنار بوده در سطح چهل هکتاری محدوده طرح کاشته خواهد شد.

وی با تأکید بر برنامه ریزی دقیق و منسجم در راستای برنامه های درختکاری اظهار داشت: هدف از انتخاب این منطقه جهت اجرای نهالکاری، حفظ، نگهداری و آبیاری نهال ها بوده و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

شالویی رییس اداره حفاظت محیط زیست نیز ضمن تقدیر از حضور شرکت کنندگان در برنامه ابراز امیدواری کرد که برنامه های آتی درختکاری نیز ضمن هماهنگی با اداره منابع طبیعی در طرح جنگلکاری پارسوماش صورت پذیرد تا ضمن مراقبت و نگهداری نهال ها، مسأله آبیاری آن ها نیز در اولویت قرار گیرد.

وی همچنین از تلاش سازمان های مردم نهاد مسجدسلیمان که در فرهنگ سازی و ترویج فعالیتهای محیط زیستی بویژه کاشت نهال در سطح شهرستان نقش تأثیرگذاری داشته اند تقدیر نمود.