آیا نفت مسجدسلیمان در هفته های حساس لیگ یک کم می آورد ؟
آیا نفت مسجدسلیمان در هفته های حساس لیگ یک کم می آورد ؟

شهر اولین ها//هفته بیست و سوم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور با سومین شکست فصل نفت مسجدسلیمان همراه بود تا شاگردان محمود فکری علیرغم حضور در صدرجدول فاصله امتیازی خود را با رقیبان خود به حداقل برسانند. به گزارش شهر اولین ها ، مدتها بود که علیرغم کسب امتیاز و بردهای متعدد توسط نفت […]

شهر اولین ها//هفته بیست و سوم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور با سومین شکست فصل نفت مسجدسلیمان همراه بود تا شاگردان محمود فکری علیرغم حضور در صدرجدول فاصله امتیازی خود را با رقیبان خود به حداقل برسانند.

به گزارش شهر اولین ها ، مدتها بود که علیرغم کسب امتیاز و بردهای متعدد توسط نفت مسجدسلیمان شاهد بازیهای آنچنان دلچسب و تهاجمی از سوی این تیم نبودیم. تا جایی که بردهای شکننده و با حداقل تفاضل مقابل تیمهای نه چندان مقتدر جدول و گلزنی در دقایق پایانی (از جمله دیدار هفته نوزدهم مقابل صبای قم ) هشداری جدی برای زردپوشان نفت در راه صعود به لیگ برتر تلقی شد؛ از اینرو که شاگردان محمود فکری در مقابل تیمهای مدعی و بالای جدول نتایج نه چندان مطلوبی را کسب نموده اند و در برابر تیمهای قعر جدولی نیز اکثر دیدارها را با حداقل تفاضل به پایان رسانیده اند.

از سوی دیگر عدم نتیجه گیری نفتی ها در هفته های اخیر و کسب یک امتیاز از سه دیدار نشان می دهد که شیران زاگرس در ادامه لیگ راه سختی را پیش رو خواهند داشت و در برابر تیمهایی که به آسانی امتیاز از دست نخواهند داد بایستی به دنبال راه چاره بود. با نگاهی آماری به ۷ دیدار انجام شده نفت با پنج تیم بالای جدول ( بادران ، خونه به خونه ، نساجی، اکسین و فجرسپاسی) مشخص می شود که از ۲۱ امتیاز ممکن تنها ۱۰ امتیاز ( ۴۷ درصد) نصیب شاگردان فکری شده است و این موضوع از عدم اقتدار کامل نفتی ها در برابر تیمهای مدعی و تعقیب کننده خود حکایت می کند.

بررسی آماری نتایج شش دیدار نفتی ها در مقابل چهار تیم قعرنشین جدول ( شهرداری تبریز، ایرانجوان، صبای قم و راه آهن) نیز نشان می دهد که زردپوشان تنها در دیدار چندی قبل مقابل ایرانجوان بوشهر یک پیروزی پرگل را رقم زده اند و پنج برد دیگر خود را با اختلاف یک گل پشت سر گذاشته اند.

با این حال در هفته هایی که بادران تهران و خونه به خونه بابل با عدم نتیجه گیری نفت مسجدسلیمان خود را از نظر امتیازی و تفاضل گل نزدیک تر از گذشته به صدرنشین جدول احساس می کنند انتظار می رود که کادر فنی نفتی ها استراتژی بهتری در تقابل با حریفان خود اتخاذ کنند. دلخوش بودن به حفظ صدرنشینی در هفته های اخیر، غفلت از نتیجه گیری در رقابتهای پیش رو و کسب بردهای پرگل رقیبان نفت نمی تواند نویدبخش آینده ای خوب باشد.

هر چند که تقابل با تیم قعرجدولی راه آهن که از شانس بسیار کمی برای بقا در لیگ برخوردار است می تواند نقطه اوج گیری مجدد نفت مسجدسلیمان باشد تا ضمن فراموشی نتایج هفته های اخیر و حفظ صدرنشینی در جدول به کسب حداقل امتیازات در دیدارهای آتی و صعود به لیگ برتر امیدوارشود.