آقای فرماندار برای پرواز طیاره کی به آسمان شهر نگاه کنیم؟!
آقای فرماندار برای پرواز طیاره کی به آسمان شهر نگاه کنیم؟!

شهر اولین ها//آقای فرماندار کی به آسمان شهر نگاه کنیم؟! اگرچه از دیر باز مردم این شهرستان با خطوط هوایی آشنایی و حتی همین الان هم دالان و کریدور هوایی مسجد سلیمان فعال و بدون قابل استفاده است ، ولی خیلی وقت است دولت و دستگاه ، مردم ما را نادیده گرفته و پنداری وجود […]

شهر اولین ها//آقای فرماندار کی به آسمان شهر نگاه کنیم؟!

اگرچه از دیر باز مردم این شهرستان با خطوط هوایی آشنایی و حتی همین الان هم دالان و کریدور هوایی مسجد سلیمان فعال و بدون قابل استفاده است ، ولی خیلی وقت است دولت و دستگاه ، مردم ما را نادیده گرفته و پنداری وجود نداریم شاید لایق پرواز با طیاره را نیستیم و یا شاید محبت داشتند بضاعت مالی ما را در نظر داشته و عنایت کردند پول کمتری بابت سفر پرداخت کنیم.

اگر چه دو عزیز همشهری عالی جنابان سلیمانی و شوشتری زاده دو غیرتمند امین با تهیه مدرن ترین وسایط نقلیه پیشرفته و منظم مسافرتهای مردم این شهر را به طور امن تسریع بخشیده اند ، ولی لحاظ مسافت و زمان در امور شاخصه مهمتری است که در صورت توجه به آن چهره اقتصادی ، فرهنگی و زیربنای اجتماعی و اشتغال متحول خواهد شد.

مردم بدانند نداشته های ما حاصل ندانم کاری های ماست ؛ تا زمانی که به دنبال افرادی گاله می زنیم و تا زمانی گاله زن و گمبه کنیم ، همین آشی را که می پزند را باید بخوریم.

چوب خشکی را عنبر کردن یعنی تملق یعنی اختلاس یعنی ناهنجاری و رانت ، یعنی عقب افتادگی یعنی فلاکت و یعنی ما مردم که نقل محفل و اوقاتمان تهمت بهم و بداخلاقیست.

هر صنعتی که امروزه در دنیا تکامل آن جهانگیر شده ابتدا در این شهرستان روگشون شده بود . چرا ما تکنولوژی و زیرساخت آن را از دست دادیم.

چرا این صنایع پر رونق از این شهر برچیده شد؟ مسول آن خودما بودیم نه دیگری! راحت طلبی و مصرف گرایی و ارزان خوری و بی هدفی و بی تدبیری و ندانم کاری و مفت گویی.

بعد از پیروزی انقلاب هم دار دسته یقه گردها و سیاسیون تازه به میدان و دوران رسیده و مدیران گزینشی و بدون دانش و معلومات که به جای پرداخت به زیر ساختها دنبال شکار منتقدان بی سوادی و مچ گیری سواستفاده های خودشان تحت عنوان ضد انقلاب بودند که حاصل فرار مغزهای یک شهر فرار سرمایه ها و نقدینگی ها و ماحصل توسعه نیافتگی و مرگ تدریجی یک شهرستان شد.

بیشک علاوه برصنعت نقش راهها چه زمینی وچه هوایی و ریلی بعنوان شاهراه و دروازه توسعه پایدار یک شهر مهمترین راهکار و اساس رونق اقتصادی و اشتغال است که در صورت وجود راه های میانبر با مسافت و زمان هرچه کوتاه تر شرایط بهبود اقتصادی و براورد نیازهای یک جامعه میسر خواهد شد.

شهرستان کوهستانی ما در صورت از سرگیری خط هوایی و ریلی و احداث جاده میانبر که مسافت این شهرستان را تا مرکز استان به ۹۰ تا ۸۰ کیلومتر کاهش خواهد داد میتواند شاهد ماندگاری مردم مصرف درآمدها در این شهر از سر گیری چرخه اقتصادی پویا کاهش نرخ بیکاری و توسعه یافتگی و رفع نیازهای اساسی و نیازهای بهداشتی و درمانی گردد.

چون پزشکان متخصص و کم بیمار در مرکز استان صبح ها در بیمارستانهای استان مشغول و بعد از ظهرها با طی مسافت کوتاهی مطبی را در این شهرستان دایر و بیماران نیازمندی که قرار است با صرف هزینه های هنگفت و مخاطرات و قربانی شدن در جاده مرگ و اتلاف وقت در مرکز استان سرگردان شوند را ویزیت می کند و بهره ای دوسویه پزشک و بیمار خواهند برد.

بنابراین با کوتاهی جاده مرگ و برقراری خط هوایی مسجد سلیمان می توان به رونق و پویایی این شهر امیدوار بود ، حضور گردشگران و مشتاقان و ایرانگردان برای دیدن جاذبه های گردشگری در این حوزه بیشتر خواهد شد ، هر گردشگر خود قلک سرگردان و سرمایه در گردش است.

و اما چرا در ابتدا برقراری خط هوایی خطاب به فرماندار محترم شهرستان صورت گرفت؟

چون اطمینان دارم فرماندار شهرستان به جد دنبال برقراری مجدد خط هوایی شهرستان و دنبال تجهیز و آماده سازی فرودگاه شهرستان می باشند و مطمین باشید که اگر فرماندار را مسول توانمند و با لیاقتی نمی پنداشتم چنین درخواستی از ایشان بعمل نمی آمد ، منتها گمان بر این است که عملیات احداث زیر ساختهای فرودگاه به کندی پیش می رود.

جسارتا گمانه ای به طمع تلنگر و درخواست از ایشان مد نظر بود که مکتوب گردید.

نهایت این پرسش برای من و این مردم پیش می آید که آقای فرماندار برای پرواز طیاره کی به آسمان شهر نگاه کنیم یا اینکه با هم نگاه کنیم.

به امید سلامتی و موفقیت خادمین مردم

پرویزدوید خسروی