آقایان شورای شهر؛ تبصره ۳ چه سودی برای مردم مسجدسلیمان دارد ؟!
آقایان شورای شهر؛ تبصره ۳ چه سودی برای مردم مسجدسلیمان دارد ؟!

سایت خبری شهر اولین ها//حسن کریمی : از ابتدای سال جاری استفاده از قانون تبصره ۳ به عنوان راهکاری پایدار جهت افزایش درآمدها و ایجاد تسهیلات برای توسعه طرحهای فاضلاب و باسازی شبکه های آب شهری در دستور کار آبفا خوزستان قرار گرفته است. امام على علیه‏ السلام : قُلوبُ الرَّعِیَّهِ خَزائِنُ راعیها فَما اَودَعَها […]

سایت خبری شهر اولین ها//حسن کریمی : از ابتدای سال جاری استفاده از قانون تبصره ۳ به عنوان راهکاری پایدار جهت افزایش درآمدها و ایجاد تسهیلات برای توسعه طرحهای فاضلاب و باسازی شبکه های آب شهری در دستور کار آبفا خوزستان قرار گرفته است.

امام على علیه‏ السلام :

قُلوبُ الرَّعِیَّهِ خَزائِنُ راعیها فَما اَودَعَها مِن عَدلٍ اَو جَورٍ وَجَدَهُ؛

دلهاى مردم صندوقچه‏ هاى حاکم است، پس آنچه از عدالت و یا ظلم در آنها بگذارد، همان را خواهد دید.

 تصنیف غرر الحکم و درر الکلم ص ۳۴۶ ، ح ۷۹۸۲

به گزارش خبرگزاری سپنا / حسن کریمی : به گفته برخی کارشناسان تبصره ۳ یعنی استفاده حداکثری از قانون حمایتی از فعالیتهای شرکتهای آبفا شهری (مصوب ۲۴/۳/۱۳۷۷ مجلس شورای اسلامی) که ظرفیت مناسبی را از طریق تعامل با شورای اسلامی شهرها و تایید وزیر نیرو جهت اخذ مبالغی از مشترکین بمنظور انجام امور توسعه ای و نگهداری تاسیسات ایجاد می کند.

اما بد نیست بدانید که آبفا خوزستان تاکنون در شهرهای بهبهان ، شادگان و مسجد سلیمان موفق به اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهرشان جهت انجام مقدمات کار شده است.

و در این میان مسجدسلیمان به عنوان اولین شهر در استان خوزستان این قانون را به تصویب رساند .

حالا بد نیست از اعضای شورای شهر مسجدسلیمان به عنوان نمایندگان مرذم جویا شویم که چرا با تصویب این قانون هزینه های زیر ساخت فاضلاب شهرستان را به دوش مردم انداختند ؟

آیا مردم محروم مسجدسلیمان که اکثریت توان پرداخت قبوض پیش فرض خود را ندارند با اجرای این قانون دچار محرومیت بیش از پیش نخواهند شد ؟

و مهم تر از همه اینکه چرا اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم این مسئله را پیش از تایید با آنها در میان نگذاشتند و شفاف سازی نکردند ؟

اما در بخش دیگر این مسئله آبفا مسجدسلیمان است که در واقع با دید باز و آمار ارقام دقیق از وضعیت فاضلاب مسجدسلیمان پا به جلسه تصویب این قانون گذاشت و در واقع ابفا به خوبی میداند که مبالغ دریافتی به هیچ عنوان نمی توانند جوابگوی اجرای طرح فاضلاب در شهرستان باشند .

از سویی دیگر آبفا استان که می بایست طرح فاضلاب را در این شهرستان پیاده سازی کند با اجرای این قانون تا حدودی خود را کنار کشیده است و این وظیفه را به ابفا مسجدسلیمان و به امید کسب درآمد از مردم به واسطه ی افزایش آب بها و نیز حق اشتراک شهروندان رها کرده است .

در آخرین صحبت های مدیر عامل آبفا خوزستان دکتر علیمرادی در فرمانداری مسجدسلیمان و در جمع خبرنگاران به بدهی ۸۰۰ میلیاردی آبفا اشاره کرد و هیچ قولی برای حل مشکل فاضلاب مسجدسلیمان نداد و در صحبت های خود از شورای شهر مسجدسلیمان صمیمانه به خاطر تصویب تبصره ۳ تقدیر و تشکر کرد .

حالا چند سوال :

چرا تبصره ۳ در شهرهایی مثل دزفول و اهواز و …  به تصویب نرسید ؟!

چرا مدیر عامل آبفای خوزستان هیچ وعده ای به مردم مسجدسلیمان نداد ؟

چرا شورای شهر مسجدسلیمان به راحتی تبصره ۳ را به تصویب رساند ؟

چرا آبفای مسجدسلیمان با وجود شناخت کامل از وضعیت شهر و وضعیت محرومیت شهروندان خواستار اعمال قانون تبصره ۳ شد ؟

چرا در دیگر شهرهای استان خوزستان پول برای اجرای طرح های فاضلاب هست اما در مسجدسلیمان نیست ؟

اما در پایان باید یادآور شد که تبصره ۳ تحت هر شرایطی مردم مسجدسلیمان را با هر الگوریتم محاسباتی تحت فشار قرار خواهد داد و امیدواریم این مسئله مورد توجه مسئولین مربوطه قرار گیرد .